Så här lätt utrustning har inte DU!

Mycket prat om de stora tre osv..... men det är väl ingen sport när det enda medlet för att få ner vikten där är pengar** i³

Jag vill utmana er i att hitta den knasigaste, fånigaste kanske till och med dummaste utrustningsdetaljen, men den skall vara forumets lättaste!

Jag börjar och sticker ut hakan: Jag har lättaste tandkrämstuben!ca 3,5g

Bilagor

• Tandkräm.jpg
    Tandkräm.jpg
    16.8 KB · Visningar: 1,286
nästan

Jag vet inte vad dom brukar väga men när jag flyger så får jag ju superlätta tuber (dock inte påfyllningsbara tyvärr) men jag sparar alltid dom till mina äventyr.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Kolfibersked

Vi gjorde en kolfibersked (kol/epoxi) en gång med vikt strax under 2g den var lite svajig, men snygg...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips