Så här bör alla sidor vara uppbygda!!!

Angående perfekta sidan

Ett grundläggande krav jag tycker man kan ställa på en komersiell webplats är att sidan är rätt och riktigt kodad!

Här följer fellistan på Outsids förstasida....:

http://www.outside.se/
HTML error (5/75): Illegal character “/” in tag.
HTML error (14/85): Illegal character “/” in tag.
HTML error (27/50): Illegal character “/” in tag.
HTML warning (53/129): The tag <FONT> is deprecated and should no longer be used. It is suggested CSS be used instead.
HTML warning (54/126): The tag <FONT> is deprecated and should no longer be used. It is suggested CSS be used instead.
HTML warning (56/126): The tag <FONT> is deprecated and should no longer be used. It is suggested CSS be used instead.
HTML warning (57/126): The tag <FONT> is deprecated and should no longer be used. It is suggested CSS be used instead.
HTML warning (58/126): The tag <FONT> is deprecated and should no longer be used. It is suggested CSS be used instead.
HTML warning (60/105): The tag <FONT> is deprecated and should no longer be used. It is suggested CSS be used instead.
HTML warning (61/101): The tag <FONT> is deprecated and should no longer be used. It is suggested CSS be used instead.
HTML warning (66/126): The tag <FONT> is deprecated and should no longer be used. It is suggested CSS be used instead.
HTML warning (67/126): The tag <FONT> is deprecated and should no longer be used. It is suggested CSS be used instead.
HTML warning (67/141): The tag <FONT> is deprecated and should no longer be used. It is suggested CSS be used instead.
HTML warning (67/188): The tag <FONT> is deprecated and should no longer be used. It is suggested CSS be used instead.
http://www.outside.se/typo3temp/stylesheet_0ee71c8801.css
CSS Error (764/64): Unknown CSS property “white-space-nowrap”.
CSS Error (766/62): Unknown CSS property “font-face”.
CSS Error (791/51): Unknown CSS property “font-face”.
CSS Error (795/12122): Invalid property value “inline”.
CSS Error (1146/64): Unknown CSS property “white-space-nowrap”.
CSS Error (1148/62): Unknown CSS property “font-face”.
CSS Error (1173/51): Unknown CSS property “font-face”.
http://www.outside.se/fileadmin/templates/css/front.css
CSS Error (32/14): Unknown CSS property “align”.
------
Underkänt är ibland ett för högt betyg!
 
Re: Angående perfekta sidan

johankse; sa:
Ett grundläggande krav jag tycker man kan ställa på en komersiell webplats är att sidan är rätt och riktigt kodad!

Här följer fellistan på Outsids förstasida....:
...

Även om du har en poäng så är det näst intill omöjligt att samtidigt uppfylla dessa tre krav:
* Snyggt utseende
* Fungera på "alla" webläsare
* Följa strikt html och css-standard.
 
gundj; sa:
Kolla denna sidan, att dom överhuvudtaget säljer något förvånar mig.

Fantastisk idé att låta användarna navigera sig genom en webbplats med en animerad kyckling för att komma till en helt ny webbplats där produkterna finns...

GustavOh; sa:
Även om du har en poäng så är det näst intill omöjligt att samtidigt uppfylla dessa tre krav:
* Snyggt utseende
* Fungera på "alla" webläsare
* Följa strikt html och css-standard.

Helt sant, till och med om man bestämmer sig för att strunta i användare som fortfarande envisas med att "köra på vänster sida av vägen" (med webbläsare från förra århundradet).

Tyvärr är de tre kraven ovan till och med svåra att uppfylla ens på de tre största webbläsarna.

MEN man behöver ju inte medvetet förstöra för sin egen marknadsavdelning genom en urbota dum planering av webbplatsen, innan man ens har börjat med kodning och design. Som Outside. Och Hilleberg. Och Fjällräven. Och Lundhags. Och Trangia. Och...
 
Nordesjö; sa:
MEN man behöver ju inte medvetet förstöra för sin egen marknadsavdelning genom en urbota dum planering av webbplatsen, innan man ens har börjat med kodning och design. Som Outside. Och Hilleberg. Och Fjällräven. Och Lundhags. Och Trangia. Och...

Amen!
 
Man får inte glömma bort modemanvändarna heller. Det är faktiskt fler än man tror som fortfarande sitter på modemuppkoppling. Att ladda in tung grafik är ju en mardröm på modem... Dessutom brukar (jag skriver "brukar" för att de jag känner som använder modem gör så här) folk med modem inte uppdatera sin webbläsare/plugins särskilt ofta, just för att det är dyrt och tar tid att ladda hem installfiler. Då blir det alltså ännu segare och sämre surfning.
 
gundj; sa:
Kolla denna sidan, att dom överhuvudtaget säljer något förvånar mig.

http://www.crumplerbags.com/home.php

Ren intuitivt förstod man ju att produkterna VAR gömda bakom apan. För inte kan man väl ha en apa med på sidan utan att gömma produkter bakom, eller? ehe...? Bra site!

Uppdatering: Apan är ju bara en av flera figurer som gömmer produkter. Nu har jag laddat om sidan 10 ggr och således genererat 10 träffar i deras statisik, visat den för min bordsgranne, mailat länken till 3 personer då "in the you ass of ay" var en snygg underskrift på loggan och skrivit ännu ett inlägg om siten på en svensk supersite om uteliv med massa av läsare. Genial marknadsföring om du frågar mig, go crumpler go!
[Ändrat av Buda 2006-11-06 kl 12:50]
 

avslutad210712

Gäst
Buda; sa:
gundj; sa:
Kolla denna sidan, att dom överhuvudtaget säljer något förvånar mig.

http://www.crumplerbags.com/home.php

Ren intuitivt förstod man ju att produkterna VAR gömda bakom apan. För inte kan man väl ha en apa med på sidan utan att gömma produkter bakom, eller? ehe...? Bra site!

Uppdatering: Apan är ju bara en av flera figurer som gömmer produkter. Nu har jag laddat om sidan 10 ggr och således genererat 10 träffar i deras statisik, visat den för min bordsgranne, mailat länken till 3 personer då "in the you ass of ay" var en snygg underskrift på loggan och skrivit ännu ett inlägg om siten på en svensk supersite om uteliv med massa av läsare. Genial marknadsföring om du frågar mig, go crumpler go!
[Ändrat av Buda 2006-11-06 kl 12:50]

Sidan suger
 
avslutad210712; sa:
Buda; sa:
gundj; sa:
Kolla denna sidan, att dom överhuvudtaget säljer något förvånar mig.

http://www.crumplerbags.com/home.php

Ren intuitivt förstod man ju att produkterna VAR gömda bakom apan. För inte kan man väl ha en apa med på sidan utan att gömma produkter bakom, eller? ehe...? Bra site!

Uppdatering: Apan är ju bara en av flera figurer som gömmer produkter. Nu har jag laddat om sidan 10 ggr och således genererat 10 träffar i deras statisik, visat den för min bordsgranne, mailat länken till 3 personer då "in the you ass of ay" var en snygg underskrift på loggan och skrivit ännu ett inlägg om siten på en svensk supersite om uteliv med massa av läsare. Genial marknadsföring om du frågar mig, go crumpler go!
[Ändrat av Buda 2006-11-06 kl 12:50]

Sidan suger

Du är för gammal Björn ;)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.