RYGGSÄCK

Förslag på en bra ryggsäck?man vill ju gärna ha med sej lite fika o kanske lite x-tra kläder,eller kanske finns andra bättre förslag mvh nille

Haglöfs Tight Pro

Jag har använt en Haglöfs Tight Pro Large nu i ett par år och den funkar helt suveränt. Den har formgjutna axelband som får den att sitta väldigt bra utan att vara i vägen när man rör på sig.

/Fredrik

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Alternativ rygga

Midjeryggsäck är ett tips
Haglöfs har en bra xxs
Jag tycker den är suverän just
för att ha med en extra tröja och lite godis

Haglöfs med vattensäck (eller vad de nu kallas)

Haglöfs är kanonbra.

Ett plus är att vissa modeller, pro tror jag, är förberedda för vattensäck. De modellerna har en speciell ficka för en vattensäck samt hål och hållare för slangen.

MVH mathias

Camelback

Skaffa en Camelback med expanderbart snöre på utsidan. Jag har en "billigare" camelkopia men den fungerar utmärkt. Sadelväskan fixar verktygen och om jag har mycket extra saker kompletterar jag med en midjeväska!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips