Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
ÖIP öppnar ju som bekant först 1 december. Har flera gånger hört att det skall finnas en rundbana som spolas betydligt tidigare i Uppsala (Studenternas?).
ÖIP's ishall öppnar redan den 1 november. Öppettiderna för allmänheten ska bli 9-15 måndag till fredag samt 11-14 lördag och söndag. Ishallen är ju klart mindre än rundbanan, men den kommer att finnas där i alla fall.
Rundbanan siktar ÖIP på att öppna den 1 december "om vädret tillåter" - låter som om dom lagt in en brasklapp i den händelse december skulle bli ovanligt varm. Skulle det däremot smälla till och bli kallt öppnar rundbanan gissningsvis lite tidigare, som de närmast föregående åren.
Bandybanor i Stockholm brukar spolas tidigare än ÖIPs rundbana. Hyfsat tidigt brukar Zinken, Sollentuna och Gubbängens samt Kistas konstfrusna bandybanor vara åkbara.
Hmm. Var det inte så att ÖIPs rundbana öppnade i mitten av december för två år sen eller var det tre? Detta pga av den varma början på december.. *ryys* Hoppas att det slår om ordentligt nu så vi får lite kul is att köra på.
Hmm. Var det inte så att ÖIPs rundbana öppnade i mitten av december för två år sen eller var det tre? Detta pga av den varma början på december.. *ryys* Hoppas att det slår om ordentligt nu så vi får lite kul is att köra på.
/Max
Hösten 2003 kom en kort köldknäpp i oktober, sedan förblev det ganska milt hela november och en stor del av december. Jag var och tittade på min dotter då hon hade riduppvisning i ett ridhus i närheten på luciadagen 2003, och minns att jag också såg rundbanan på ÖIP prepareras - den var då helt tom på åkare.
Hösten 2004 kom en rejäl köldknäpp i november, och min egen skridskopremiär skedde då den 21 november, på en liten sjö i Sörmland där det varit öppet vatten bara två dygn tidigare! Dagen efter hade ÖIP's rundbana öppnat för säsongen.
Så visst kan öppnandet av ÖIP dröja, om december blir mild. Men nu ska kylan vara på väg - låt oss hoppas den prognosen håller:
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer
Kilimanjaro-dagboken, del 3
”Jag mår lite bättre idag”, sa Richard när vi alla samlades i mattältet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ...
1 kommentar
Allt började med en fråga: ”Vad ska du göra efter det här?” Det var efter att jag fått utmärkelsen ”Årets näräventyrare 2012” och mina äventyr börjat ...
Sommaren 1811 var det revolutionär stämning bland allmogen. Tvångsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populärt. ...
Andra delen av vandringen runt Skoarkki.
Vandringen fortsätter genom dalgångarna/bergspassen Skájdásjvágge och Basstavágge.
Tid: 27:e juni till ...
2 kommentarer
En dagsutflykt till den 1968 meter höga toppen av Vuojnestjåhkkå.
Därefter var tanken att jag skulle vandra runt Sarektjåhkkåmassivet och tillbaka ...
3 kommentarer
Någonsin funderat på om det är läge att stanna i lägret eller sänka huvudet och pusha vidare? Det är svårt att säga att såhär är det, var gränsen går ...
25 år. Ett kvartssekel har passerat sedan jag senast stod på toppen av Kilimanjaro. Bestigningen ingick i en åttamånaders vandring genom Massajland ...
1 kommentar