Rundbana Uppsala?

ÖIP öppnar ju som bekant först 1 december. Har flera gånger hört att det skall finnas en rundbana som spolas betydligt tidigare i Uppsala (Studenternas?).

Någon som har koll?

/Marcus
 
ÖIP's ishall öppnar 1 nov

ÖIP's ishall öppnar redan den 1 november. Öppettiderna för allmänheten ska bli 9-15 måndag till fredag samt 11-14 lördag och söndag. Ishallen är ju klart mindre än rundbanan, men den kommer att finnas där i alla fall.

Rundbanan siktar ÖIP på att öppna den 1 december "om vädret tillåter" - låter som om dom lagt in en brasklapp i den händelse december skulle bli ovanligt varm. Skulle det däremot smälla till och bli kallt öppnar rundbanan gissningsvis lite tidigare, som de närmast föregående åren.

http://www.stockholm.se/Extern/Templates/Page.aspx?id=60152
 
Re: ÖIP's ishall öppnar 1 nov

pausch; sa:
Skulle det däremot smälla till och bli kallt öppnar rundbanan gissningsvis lite tidigare, som de närmast föregående åren.

Hmm. Var det inte så att ÖIPs rundbana öppnade i mitten av december för två år sen eller var det tre? Detta pga av den varma början på december.. *ryys* Hoppas att det slår om ordentligt nu så vi får lite kul is att köra på.

/Max
 
Re: Re: ÖIP's ishall öppnar 1 nov

max.leitgeb; sa:
Hmm. Var det inte så att ÖIPs rundbana öppnade i mitten av december för två år sen eller var det tre? Detta pga av den varma början på december.. *ryys* Hoppas att det slår om ordentligt nu så vi får lite kul is att köra på.
/Max

Det kan nog stämma att det var för tre år sedan.

Hösten 2003 kom en kort köldknäpp i oktober, sedan förblev det ganska milt hela november och en stor del av december. Jag var och tittade på min dotter då hon hade riduppvisning i ett ridhus i närheten på luciadagen 2003, och minns att jag också såg rundbanan på ÖIP prepareras - den var då helt tom på åkare.

Hösten 2004 kom en rejäl köldknäpp i november, och min egen skridskopremiär skedde då den 21 november, på en liten sjö i Sörmland där det varit öppet vatten bara två dygn tidigare! Dagen efter hade ÖIP's rundbana öppnat för säsongen.

Så visst kan öppnandet av ÖIP dröja, om december blir mild. Men nu ska kylan vara på väg - låt oss hoppas den prognosen håller:

http://wxmaps.org/pix/temp4.html
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.