Rock Empire, Friends

Jag har ingen bred erfarenhet av olika kamkilar, har mest jobbat med HB quadcams utöver RE.

Jag har ett fullt set med Flex, och har just köpt tre små Comets i Prag(billigt!).
Jag är jättenöjd med Flexarna, klart att de kunde se exklusivare ut, men det är ju faktiskt funktionen man är ute efter. De har tagit en hel del fall de senaste åren, och jag har aldrig haft några problem. Klart mest kamkil för pengarna!
 
Var i Prag har du köpt dem?

Funderar nämligen starkt på att åka dit, och då kan man ju passa på att handla lite...
 
Är det någon som vet om det från Tjeckien går att beställa exempelvis RE Comet's? Jag själv har kikat runt på nätet men inte hittat något vettigt. Skulle ju vara kalas att kunna beställa därifrån då priserna tydligen är oslagbara vad gäller RE.

edit: gärna då en sida/butik med möjlighet att välja engelska som språk
[Ändrat av rockmater 2006-06-07 kl 17:10]
 
Även jag är intresserad av att beställa från Tjeckien. Det borde ju bli mycket billigare då man slipper tull och moms då de är med i EU (tacka frihandeln för det). Om någon vet så hojta till.
 
Jag har som ett hyffsat rack friends varav den stora majoriteten är Aliens (typ 10?) och Camalots (typ 6 från tre olika generationer).

Och så har jag EN Rock Empire. Det var i fjol då jag sökte efter en större friend, typ Wild Country 5, och såg att Rock Empire hade en ny serie friends med betydligt bredare axlar. Så jag slog till på en Rock Empire Pulsar storlek 7. Billig, 320 kronor i Tjeckien (en polare shoppade). Jag har nu haft förmånen att klättra en hel del breda sprickor under ett år och den fungerar kanon!

Så ska du köpa billiga stora friends (större än hand/Camalot 1) och har lite ont om stålar, shoppa Pulsar!

Edit: Måste få visa upp mitt breda-sprick-projekt där det kommer behövas typ fyra Camalot 4, två WC 5, två WC 6 och en av de större Big Bros.

http://www.flickr.com/photos/par/161891723/in/photostream/
[Ändrat av utomjording 2006-06-08 kl 14:28]
 
Mina Comets är köpta på Hudy Sport för knappt 250 Skr styck, Hudy har flera butiker runt Tjeckien, jag köpte mina på Na Perštýně-butiken i Prag. Det verkar som om de inte har jättemycket lager precis, jag hade tur att de hade Comets inne i de storlekar som jag ville ha. Fast de har ju minst tre butiker i prag, så har man tid går det nog att fixa ihop från de övriga.

Övriga klätterprylar verkar inte vara särskilt billiga, jag antar att det beror på att de får importera dem.

De har en sajt (med alla butiker listade) som är på tjeckiska, tyvärr.

http://www.hudy.cz/

Sajten har en bra onlinekatalog med priser, klättring heter "horolezectví" och kamkilar "friendy a vklíněnce". Lätt va? :->
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
janne_j Rock empire friends Klättring allmänt 11
markus82 Rock Empire-selar? Klättring allmänt 11
baja_maja rock empire ? Klättring allmänt 22
kofalla Rock Empire kilar! Klättring allmänt 6
mrTelemark Rock Empire Robots Klättring allmänt 7
bushmaster84 rock empire Klättring allmänt 6
osbeck DMM 4Cu el. Rock Empire Robots Klättring allmänt 0
mattias_uno Rock Empire Kamsäkringar Klättring allmänt 3
Rakman Mad Rock Drifter - töjer de ut sig? Klättring allmänt 1
Lofberg Metolius rock rings på väggen? Klättring allmänt 2
mThureson Singing Rock återkallar selar! Klättring allmänt 0
Trisnic Klätterfolk på Sweden rock festival? Klättring allmänt 4
Gil Meeting rock climbers Klättring allmänt 2
puuh Mad Rock Hooker något att ha? Klättring allmänt 4
Peo73 Rock + Run Cams Klättring allmänt 3
Skåningen77 Upphittade friends på Kullaberg Klättring allmänt 7
ostkapten Besiktning av kammar och friends? Klättring allmänt 25
Brolin Hur många Friends och kamsäkringar behövs Klättring allmänt 16
Johan R Helium Friends Klättring allmänt 1
peon Hur länge håller friends/kilar? Klättring allmänt 10
reachjohn salewa friends Klättring allmänt 2
klätterpojken Karbiner till friends Klättring allmänt 4
Byte av vajrar på friends Klättring allmänt 2
Byta slingor på Friends Klättring allmänt 0
RikardN Rockandrun friends??? Klättring allmänt 0
Weyland Billiga friends Klättring allmänt 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.