Rock Empire Robots

Hej är det någon som har erfarenhet av Rock Empire Robots?
Funderar på dessa kamkilar och undrar om någon känner till dem. Kvalitet m.m.
De är ju billiga om man jämför med många andra friends.
 
Jag har använt mina i 4 år tror jag. Jag har inte haft några problem med dem och tycker att de funkat bra. Jag har standardmodellen med enkel slinga och utan camstop. Jag har inte använt andra kamkilar mer än ett fåtal tillfällen så jag kan inte göra någon riktig jämförelse med andra märken.

Sök lite i detta forum så hittar du flera trådar med ungefär samma fråga.

/U
 
Inte den största

Jag tycker inte att den största storleken (#5) är bra. Den är alldeles för smal på ena ledden så den brukar inte sitta lika stabilt som andra friends i den storleken.

En annan invändning mot Rock Empires friends i allmänhet är triggern, man skrapar fingrarna mot vajern när man drar åt den. Fast det är såklart en mindre anmärkning.
 
Helt ok.

mrTelemark; sa:
Hej är det någon som har erfarenhet av Rock Empire Robots?
Funderar på dessa kamkilar och undrar om någon känner till dem. Kvalitet m.m.
De är ju billiga om man jämför med många andra friends.

Äger f.n. inga robots, men har ägt några som jag köpte "i set" från, tror jag, North star trading för några år sedan. Tyckte de funkade bra och var framförallt väldigt prisvärda. Föll i en en gång och den höll, som sig bör, fint, så jag har inget att invända. De är möjligen lite tunga, men för det priset tycker jag att de var ett kap.
 
Re: Robots

Boosse; sa:
Är det någon som fallit på dem?
/Bosse.

Inte på men kanske i dem :)

Skämt åsido, jag har tagit flera fall, en del längre, i Robots (framförallt #1) så jag har inget att invända där. Dock så har jag en sak till att säga om Robot #1. Det är antagligen den av mina friends som har kinkat flest gånger när jag har satt den lite för tajt och ibland har det varit nära att jag har var tvungen att lämna dem. En kompis till mig har fått lämna sin Robot #1 en gång.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.