Mad Rock Drifter - töjer de ut sig?

Hej!

Jag undrar om någon har erfarenhet av klätterskon "Mad Rock Drifter"? Det jag främst undrar är om man kan förvänta sig att de anpassar/töjer sig med tiden.

Jag har köpt ett par som är i tightaste laget (köpte 44:eek:r men brukar i vanliga "vardagsskor" ha 43,5). Ändå spänner och klämmer de en hel del. Har läst en hel del reviews på amazon om skorna och där var det MÅNGA som tyckte att man ska köra på ca 1 storlek större än vad man annars har i vanliga skor. Jag har som sagt "bara" en halv storlek större.

Jag kan nog leva med dem om de töjs ut lite men om dessa skor är av den mindre flexibla typen så får jag nog ta och gå upp en halv storlek.

Någon som vet?

Tusen tack!
 
Hej!

Jag undrar om någon har erfarenhet av klätterskon "Mad Rock Drifter"? Det jag främst undrar är om man kan förvänta sig att de anpassar/töjer sig med tiden.

Jag har köpt ett par som är i tightaste laget (köpte 44:eek:r men brukar i vanliga "vardagsskor" ha 43,5). Ändå spänner och klämmer de en hel del. Har läst en hel del reviews på amazon om skorna och där var det MÅNGA som tyckte att man ska köra på ca 1 storlek större än vad man annars har i vanliga skor. Jag har som sagt "bara" en halv storlek större.

Jag kan nog leva med dem om de töjs ut lite men om dessa skor är av den mindre flexibla typen så får jag nog ta och gå upp en halv storlek.

Någon som vet?

Tusen tack!

Av min erfarenhet så töjer de alltid ut sig i slutändan, men då är det oftast dags att kassera dem. Vill du bespara dig ett år av lidande kanske du ska byta storlek? Iofs kanske de klättermässigt är ditt livs bästa köp, för du blir antagligen starkare i fötterna med trängre skor. Frågan är på vilken av de leder du kommer klättra närmsta året där det är kritiskt att ha 2% extra styrka i tårna.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.