Reval Wind 505

Jo, jag har sett nån bild på skruvkorken. Jag skrev ju om Kajaksports gummiluckor i allmänhet.

Jag har även hört om övertrycksproblemet och även om hur man ofta brukar eliminera detta med ett litet tryckutjämnande hål i skottet.
Analysen om hur vattnet strömmar in när luften trycks ut är inte klockren om man säger. Glipan uppstår ju just p g a - och så länge man har - ett luftflöde ut ur glipan. Ett sätta att motverka inläckage i utrymmen som utsätts för vatten brukar vara att ha övertryck i dem - som strömmar ut genom ev spalter.

Hhmmm....låter rätt. Det var nog när han fick undertryck som det läckte in. Blev bakvänt där...!

Kritiken mottagen

Hej,

Jag har vidarebefodrat info om miniluckan och tryckutjämning till fabriken.

Mvh, Mats

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har efter många låååånga funderingar till slut bestämt mig, och beställt.....en Wind 505.
Ska hämta den nästa fredag!

Yeeeees!

Är själv i köpartankar och har tittat mycket på wind 505, men har ej provpadlat den. Jag är cirka 180cm lång och väger ca 70kg, vad är maxgränsen på hur stor man får vara i den?

Tidigare i denna tråden finns lite uppgifter på maxstorlek på paddlaren :)
Maxlängd tex 185cm enligt Barret(som borde veta) Nån som var 186lång å vägde 90kg satt lite tajt ,så du borde få plats!

/Janne

Jag är 190 cm och väger 76 kg. Längden kan jag inte se som något problem, det finns kvar att justera på pedalerna tillockmed. Allt har väl funkat till belåtenhet tycker jag, lite taskigt med vädret bara, men..............
Den 11 Aug drar jag och frugan till Florida i 4 veckor för att bara ha det bra, bara så att ni vet ,LoL.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips