Reval Wind 505

Jo, jag har sett nån bild på skruvkorken. Jag skrev ju om Kajaksports gummiluckor i allmänhet.

Jag har även hört om övertrycksproblemet och även om hur man ofta brukar eliminera detta med ett litet tryckutjämnande hål i skottet.
Analysen om hur vattnet strömmar in när luften trycks ut är inte klockren om man säger. Glipan uppstår ju just p g a - och så länge man har - ett luftflöde ut ur glipan. Ett sätta att motverka inläckage i utrymmen som utsätts för vatten brukar vara att ha övertryck i dem - som strömmar ut genom ev spalter.

Hhmmm....låter rätt. Det var nog när han fick undertryck som det läckte in. Blev bakvänt där...!

Kritiken mottagen

Hej,

Jag har vidarebefodrat info om miniluckan och tryckutjämning till fabriken.

Mvh, Mats

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Har efter många låååånga funderingar till slut bestämt mig, och beställt.....en Wind 505.
Ska hämta den nästa fredag!

Yeeeees!

Är själv i köpartankar och har tittat mycket på wind 505, men har ej provpadlat den. Jag är cirka 180cm lång och väger ca 70kg, vad är maxgränsen på hur stor man får vara i den?

Tidigare i denna tråden finns lite uppgifter på maxstorlek på paddlaren :)
Maxlängd tex 185cm enligt Barret(som borde veta) Nån som var 186lång å vägde 90kg satt lite tajt ,så du borde få plats!

/Janne

Jag är 190 cm och väger 76 kg. Längden kan jag inte se som något problem, det finns kvar att justera på pedalerna tillockmed. Allt har väl funkat till belåtenhet tycker jag, lite taskigt med vädret bara, men..............
Den 11 Aug drar jag och frugan till Florida i 4 veckor för att bara ha det bra, bara så att ni vet ,LoL.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips