Ren bensin i Abisko

Någon som vet om man kan köpa ren bensin på macken i Abisko Östra eller tom har ett telefonnummer till macken. Jag har inte lyckats hitta ett telefonnummer dit.
/Kristian

Bensinstationen i Abisko är en automatpump, Bilisten, om jag inte minns fel.
Kan alltså tanka 95 oktan och diesel om det var det du var ute efter.

/Ulf

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
ring sporten på STF Abisko och fråga, de säljer gas men jag minns inte om de säljer bensin. hur som helst vet de säkert var du får tag på "gräsklippar soppa" (akrylat), kemiskt ren bensin tror jag inte du hittar i Abisko
/fremag

avslutad210712

Gäst
Kolla med sportaffären men jag tvivlar på att de har heptan där men möjligen kan macken ha gräsklipparbensin och om jag inte minns fel är de belägna i samma hus precis där bussen stannar.

http://www.lapporten.com/

finns på turiststationen

Kemisk ren bensin säljs i butiken på STF turiststation, för säkerhets skull kan du alltid ringa och kolla. Men jag har köpt bensin där förut så är nästan säket på att det finns.

Akrylat!

Innan jag helt visste att Ren kemisk bensin var det samma som Akrylat så köpte jag dyra flaskor / l i någon sportbutik.

Men nu när Statoil säljer Akrylat ur egen pump så ska man leta innan man hittar något billigare!!

Vet inte exakt vilka mackar som säljer så men "Raggar" statoil i östersund säljer det så i alla fall.

/Krister

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips