KGoransson
Avstängd
5 tummar upp till ovanstånde! Släpp tigrarna fria!
För 1:an måste vi börja med att gå ur EU, och för tvåan, se inlägget om FA och RK.
Har du missat att många av de som kommer hit har lovats jobb och bostad men blivit lurade?
Då får Frälsningsarmen och Röda korset lägga ner sin verksamhet då? För de går ju omkring och tigger pengar.
Men vänta nu O Store Markägare... På vilket sätt har din äganderätt urholkats av att någon tältat en natt i de bortre provinserna av Ditt Rike? Här kräver jag faktiskt att du ger flera konkreta exempel för att över huvud taget ha någon som helst trovärdighet i frågan!
Men vänta nu O Store Markägare... På vilket sätt har din äganderätt urholkats av att någon tältat en natt i de bortre provinserna av Ditt Rike? Här kräver jag faktiskt att du ger flera konkreta exempel för att över huvud taget ha någon som helst trovärdighet i frågan!
Tillfällig undersåte! Du har inte ansökt om tillstånd för övernattningen. Än mindre har den obligatoriska MKB skickats med. Den måste in, för att jag ska kunna bedöma hur tältningen påverkar mitt skogsbruk.Därmed har jag inte fått möjlighet att bedöma om den tänkta tältning när acceptabel ur min skogsbrukshorisont. Jag har därmed nekats att ta betalt för så väl bedömning av tälttillstånd som för obligatorisk tältavgift. Därmed har min rådighet över riket urholkats rätt rejält.
/Niklas
Därmed har min rådighet över riket urholkats rätt rejält.
/Niklas
Dessutom talar de flesta från Frälsningsarmén och Röda korset begriplig svenska, samt har stadigvarande bostad, Således bor de inte i tiggarläger och påverkas således inte av det förslag som tråden handlar om.
Nu blandar du ju ihop äpplen och päron här. Hur man bor och hur man försörjer sig är ju två helt olika saker.
Eller menar du att bara man har fast jobb så ska det plötsligt bli ok att bygga tältläger på annans mark? Det är ju en positiv nyhet för de hemlösa som faktiskt har fast jobb (det är inte så ovanligt som man kan tro).