Det kan inte urholkas då du aldrig haft den rådighet du åberopar.
Den har ju urholkats, i strid mot de mänskliga rättigheterna och grundlagen.
/Niklas
Det kan inte urholkas då du aldrig haft den rådighet du åberopar.
O Store Markägare. Jag har såvitt jag vet aldrig besökt din Mark varför du inte har någon som helst rätt att kalla mig för undersåte. Du må äga en markplätt i obygden till vilken ingen önskar tillträde, men det gör dig inte på något sätt till min Herre. Om du dessutom köpt markplätten (och inte fått den i arv) borde du ha varit medveten om vilka villkor som gällde vid köpetillfället. Detta borde dessutom ha påverkar priset, och med de inskränkningar du anser dig lida av borde du i princip ha fått betalt för att överta plätten varför vi kan vara överens om att du gjorde en riktigt bra affär...Din argumentation påminner löjligt mycket om de som köpt billiga villor i Bromma och nu vill lägga ner flygplatsen...
Läs mitt inlägg ordentligt, så torde det bli mer begripligt för dig.
Att införa ett generellt förbud mot tiggeri i svensk lag torde inte vara särskilt juridiskt komplicerat.
Då får Frälsningsarmen och Röda korset lägga ner sin verksamhet då? För de går ju omkring och tigger pengar.
Dessutom talar de flesta från Frälsningsarmén och Röda korset begriplig svenska, samt har stadigvarande bostad,
Den har ju urholkats, i strid mot de mänskliga rättigheterna och grundlagen.
/Niklas
Tillfällig undersåte.
Den mark jag har, är ett arv.
De regler och inte minst de /van/tolkningar av reglerna du åberopar, ändras från tid till annan. De nuvarande reglerna och myndigheternas /van/tolkningar gällde helt enkelt inte när den heliga marken kom i familjens ägo.
Dock kan jag meddela att ena grannen är åttonde generationen på sin gård och förhoppningsvis är den 9:de generationen på väg att överta. Det har hänt ett och annat med reglerna sedan den första generationen kom till gården...
Du får gärna hänvisa till den artikel i FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna som du anser ha kränkts...
http://www.fn.se/fn-info/vad-gor-fn...na-forklaring-om-de-manskliga-rattigheterna-/
(notera hur snäll jag är mot dig nu...)
Såvitt jag vet har jag aldrig ens beträtt din mark varför du inte ens med din egen tolkning av svensk lag skulle har rätt att kalla mig undersåte. Snarare skulle det kunna vara tvärt om då officerare i regel stod över bönder i det gamla ståndssamhälle som du verkar värna om...
Så bra för dig då - du har alltså fått marken gratis och borde egentligen vara glad att vi ens har en arvslagstiftning...
Menar du med detta att reglerna alltid tolkats till markägarens nackdel? Om inte, hur resonerar du då?
Det historiska perspektivet tycks ligga utanför ditt fattningsförmåga.Kul för honom, men jag förstår inte vad det har med din mark att göra...
Tja, vad sägs om att studera innebörden av artikel 17.2. Vi har ju f.ö. även regeringsformen kap 2 §15.
Inte på min mark, ty där bestämmer jag. På kaserngården är det en annan femma, fast dit lär jag inte komma nu av olika skäl.
Det tolkas onekligen till markägaren nackdel nu för tiden.
Det historiska perspektivet tycks ligga utanför ditt fattningsförmåga.
Här missar du uppenbarligen det lilla viktiga ordet "godtyckligt"...
För det första bestämmer du inte på din mark vilket är vad du beklagat dig över hela diskussionen, så där föll ditt "argument" platt redan innan du hann uttrycka det... För det andra håller jag inte hus på någon kaserngård vilket du verkar vilja antyda. För det tredje har jag fortfarande aldrig satt min fot på din skithög till mark. Dock är det intressant att du låter meddela att Försvarsmakten inte har behov av dig...
Det var inte det jag frågade - jag frågade om det alltid hade varit på det sättet vilket du uppenbarligen inte vill svara på vilket i min värld implicerar att tolkningen tidigare varit fördelaktig för markägaren....
Vad har "meriter" med fattningsförmåga att göra? Det borde finnas klart bättre tester för detta än en irrelevant meritlista.När det gäller jämförelse av "fattningsförmåga" tror jag att det är en väg du inte vill gå - tro mig, du kommer med 99% sannolikhet att förlora den matchen om det kommer till att jämföra meriter...
Nope! Markkonfiskation är av princip godtycklig till sin natur.
Är det min mark, så bestämmer jag, Är det inte min mark, så bestämmer markägaren.
Alltid är ett väldigt lång tidsrymd, där mycket vatten flutit under broarna . Den får specificeras för ett bättre svar
Vad har "meriter" med fattningsförmåga att göra? Det borde finnas klart bättre tester för detta än en irrelevant meritlista.
Nu har du ännu en gång otur när du "tänker"...
Vilka tester föreslår du? Jag antar gärna utmaningen...
Vad den svenska Staten kan göra är att mera sätta press på dom länder som t.ex. Rumänien att ta hand om sina egna folk eller? ska det vara så svårt.
I Sverige har vi uteliggare också men dom pratas det inte lika mycket om i den politiska debatten som de borde göra tycker man.
Personligen tycker jag Sverige ska lämna EU för det har blivit mera demo/diktatur ifrån EU håll och små länder som Sverige få rättas efter EU spelregler.
Inte vet jag, men om du verkligen tror att en "meritlista" skulle visa på något om fattningsförmåga, så tror jag bestämt att det är du som har otur när du "tänker".