Railay/Ton sai i Januari?

Tjena!

Jag, min sambo och vår 1-åriga sin åker ner till Ton Sai den 17 januari och stannar i 2 veckor!

Någon annan som är på plats då? Vore kul med lite klättersällskap!

/ Pär
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Hej Pär,

Jag och min fru åker till railay beach den 15 jan och stannar i två veckor. Hon är inte alltid pigg på att säkra mig. Så det skulle vara kul att teama upp.

/Anders
 
Ja, men de flesta av dem kan även tjänstgöra som klättersällskap.
I vissa fall med en viss in-shallah inställning... (Som när jag gjorde Humanality i mörker första gången, den enda jag fick med mig var en förvisso väldigt duktig engelsk kille (os mid f7) men med 3 stora Chang under bältet...)

Jodå. Där finns även ölsällskap, röka-på-sällskap, titta-på-solbrända-klättrare-sällskap, poi-stick-sällskap och gå-på-lina-sällskap.
 
Undrar bara varför du gjorde Humanality i mörker. Tidig start typ gryning är väl bra för att komma först i kön men mörker? Eller ni kanske startade sent istället och mörkret föll?
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
I Thailand

Hej Pär,

Jag och min fru åker till railay beach den 15 jan och stannar i två veckor. Hon är inte alltid pigg på att säkra mig. Så det skulle vara kul att teama upp.

/Anders

Hej! Jag är på Kohl Lanta med sambo och barn just nu. Vi tänker åka till Railey på måndag och stanna någon dag.

Vad sägs om att träffas på tisdag och klättra? Maila mig på magnus at ljung.org

/Magnus
 
Ja, men de flesta av dem kan även tjänstgöra som klättersällskap.
I vissa fall med en viss in-shallah inställning... (Som när jag gjorde Humanality i mörker första gången, den enda jag fick med mig var en förvisso väldigt duktig engelsk kille (os mid f7) men med 3 stora Chang under bältet...)

He he. Jag var där med barn, och hade "egentid" några timmar en eftermiddag, då gällde det att vara effektiv. Hakade på tre unga spanjorer upp på Cat Wall. När jag blixtsnabbt hade rackat på och ordnat repet vände jag mig om och såg alla tre lugnt sitta och röka på uppe på hyllan. Inte brådis precis.
 
Tonsai-lekar

Det var en fad den säsongen. Jag gjorde Humanality in the dark 2 ggr, första med sagda britt, det råkade vara party på beachen den kvällen så vi fick gratis house och ljus-show också :)
Och andra gången när jag bestämde mig för att göra en multipitch-multiwall-day: Ao-nang tower på fm, Thaiwand på em och Humanality inte dark på kvällen. Olika partners på alla leder. Jag var där 5 veckor det året, man fick hitta på lite hyss :)

Undrar bara varför du gjorde Humanality i mörker. Tidig start typ gryning är väl bra för att komma först i kön men mörker? Eller ni kanske startade sent istället och mörkret föll?

:D

He he. Jag var där med barn, och hade "egentid" några timmar en eftermiddag, då gällde det att vara effektiv. Hakade på tre unga spanjorer upp på Cat Wall. När jag blixtsnabbt hade rackat på och ordnat repet vände jag mig om och såg alla tre lugnt sitta och röka på uppe på hyllan. Inte brådis precis.
 
Det var en fad den säsongen. Jag gjorde Humanality in the dark 2 ggr, första med sagda britt, det råkade vara party på beachen den kvällen så vi fick gratis house och ljus-show också :)
Och andra gången när jag bestämde mig för att göra en multipitch-multiwall-day: Ao-nang tower på fm, Thaiwand på em och Humanality inte dark på kvällen. Olika partners på alla leder. Jag var där 5 veckor det året, man fick hitta på lite hyss :)



:D

Vi gjorde Human Frailty, dvs trad-varianten. Också efter fem veckor och lätt uttråkade... Mycket threads blev det! :)
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.