Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Racer, vem måttanpassar ram i stockholm
- Trådstartare olaab
- Start datum
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Tyvär ECI verkar nästan inte veta vad jag pratar om, eller vill inte förstå.
Cykelcity har ju Bikefit, men då pratar vi ju bara anpassningar på komponentnivå, den kompetensen har jag.
Jag vill alltså få byggt mig en måttanpassad ram, racer!
Blir väl som vanligt, man får vända sig utomlands!
Cykelcity har ju Bikefit, men då pratar vi ju bara anpassningar på komponentnivå, den kompetensen har jag.
Vad är det för rammaterial du tänker dig?
Thure
Ja idag är det väl kolfiber som gäller. Vad tänkte du på?
Har kört stål på 70:talet, nu aluminium.
Aktuellt
ANNONS
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
En killgissning nedan om nån har mera detaljkunskap så vore det fint med mera info.
Kolfiberramar torde vara knepigare att få måttbeställda, det är så attans många delar i en kolfiberram och processen är komplicerad eventuellt med vacumbakning som tror jag förutsätter minst en form för varje ramstorlek. https://cyclingtips.com/2018/01/how-carbon-fibre-bicycle-frames-are-made/
För aluminium eller titan torde det vara enklare att skapa en måttbeställd ram.
Thure
Kolfiberramar torde vara knepigare att få måttbeställda, det är så attans många delar i en kolfiberram och processen är komplicerad eventuellt med vacumbakning som tror jag förutsätter minst en form för varje ramstorlek. https://cyclingtips.com/2018/01/how-carbon-fibre-bicycle-frames-are-made/
För aluminium eller titan torde det vara enklare att skapa en måttbeställd ram.
Thure
Tyvär ECI verkar nästan inte veta vad jag pratar om, eller vill inte förstå.
Vilka mått en ram skall ha beror ju på mängder av saker. De enda som kan svara på det är ju troligen ramtillverkaren och någon sådan lär ju inte finnas i Sverige. Leta redan på en ramtillverkare och hör av dig till dem.
Vilka mått en ram skall ha beror ju på mängder av saker. De enda som kan svara på det är ju troligen ramtillverkaren och någon sådan lär ju inte finnas i Sverige. Leta redan på en ramtillverkare och hör av dig till dem.
Förr fanns det flera butiker eller andra som hade möjlighet att man kunde sitta på en cykel där man kunde justera alla vinklar, höjder, avstånd på ramens rör, styrhuvud, sadelstolpe ja jag vet faktiskt inte vad man inte kunde justera. Det verkar inte som om någon känner till detta. Farbror Ola, (mig
Sedan skickade man ritningen till en duktig ramtillverkare som på den tiden lödde eller svetsade i hop ramen snyggt. Här, UK, Frankrike, Tyskland osv kunde man hitta ramtillverkare…
Som sagt. Jag ger upp Sverige och tråden i detta forum då ingen verka känner till det hela eller någon som håller på och tar fram rammått som inte är standard.
Tack ändå för de svar jag fått.
Mvh
Ola A.
Liknande trådar
- Svar
- 7
- Visningar
- 5 M
- Svar
- 23
- Visningar
- 3 M