Pulver saft

Det är viktigt att ha rätt. Speciellt när det handlar om pulversaft och energi/vikt-optimering.
 
finns även med extra energi.

jag föredrar att ha det i portions förpackad redan vid köpet, enkelt ett räkna med hur många man behöver med sig på en resa.
 
Ja det vore ju väl om alla höll med varandra.
Lättpackningen börjar nästan bli en religion. :)

moraldiskussionen är bättre att du tar med den det berör, alltså lättviktsmaffian, förövrigt brukar jag kalla det mer av en sekt, men än en gång lär du inte förstå distinktionen så jag hoppar det
 
Jag och många andra tycker att iskallt vatten från en jokk är en gudomligt god dryck, särskilt på en varm dag när man har burit tungt och länge. Saft hör hemma på barnkalas.
 
Jag gör en jämförelse med blå bands fruktdrycker. De är goda, finns i många varianter, portionsförpackade och de höjer dessutom blodsockret när man vandrar.

Vi andra jämför med vad vi brukar dricka: Vatten.

Jag är tämligen säker på att 95% av de som efterfrågar pulversaft gör det just eftersom de är ute efter att smaksätta vatten så det blir godare. Inte för att de vill dricka nåt med mer energi (för vill man det finns det ju t.ex. iste (massor av socker!) och olika sportdrycker.
 
Jag och många andra tycker att iskallt vatten från en jokk är en gudomligt god dryck, särskilt på en varm dag när man har burit tungt och länge. Saft hör hemma på barnkalas.

Tycker också att det är fint med kallt vatten, men när maten lagas är det gott att få lite måltidsdryck och då väljer jag att ha med mig pulver saften,
 
Pulversaft

Tycker också att det är fint med kallt vatten, men när maten lagas är det gott att få lite måltidsdryck och då väljer jag att ha med mig pulver saften,

Tack för provet, den smakade som vanlig saft och vikten stämde, provade att blanda ut den med sju dl. vatten och det smakade bra. Men 5 dl är nog det rätta. Smarta förpackningar, spelar ingen roll att de blir blöta. Om du kan fixa fler, vill jag vara med, för den var perfekt att ha vid alla tillfällen, inte bara vid vandring.
 
Gammal tråd...

..men har någon nya tips på var man kan få tag på pulversaft? Läste att man i Norge har Ja-Da pulversaft, någon som vet var?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
TVM:arn kokosmjölk på pulver Friluftsmat 10
avslutad120523 Prips energi pulver ? Friluftsmat 24
greendanger Pulver juice Friluftsmat 18
hutte pulver energi dryck? Friluftsmat 3
Saft recept Friluftsmat 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.