Problem med Garmin 305

Hej jag har en Garmin 305 som stänger av sig själv när det blir lite guppigt, det räcker med att köra ner för en trottoarkant.

Låter som något fel...

... fast det beror kanske på hur den är fastsatt... jag har aldrig stött på det problemet när jag haft den på styret på min mtb... och jag har ju cyklat på en hel del minst sagt guppiga partier ;) .

Jag skulle kontakta Garmin...

Thomas

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har heller aldrigt haft det problemet vid cykling(mtb) Därimot kan den efter jag lagt in träningsdata på datorn helt ladda ur sig själv så den är helt stendöd nästa gång jag ska använda den!
Händer bara ibland men brukar alltid kolla nu innan jag ska använda den!
Har haft den ilämnad men inget fel hittades!

/Janne

Därimot kan den efter jag lagt in träningsdata på datorn helt ladda ur sig själv så den är helt stendöd nästa gång jag ska använda den!

Hm... skumt... hände mig härom dagen, undrade just om det var något fel jag gjort... har haft den i några år nu utan att det hänt, allt har funkat perfekt.

Så det är alltså ingen idé att lämna in den...

Hm... skumt... hände mig härom dagen, undrade just om det var något fel jag gjort... har haft den i några år nu utan att det hänt, allt har funkat perfekt.

Så det är alltså ingen idé att lämna in den...

Har hört att det kan bero på fukt att det blir kortslutning i USB-porten! Men när jag paddlar har jag den i ett vattentätt fodral å det händer i alla fall!

/Janne

Har hört att det kan bero på fukt att det blir kortslutning i USB-porten! Men när jag paddlar har jag den i ett vattentätt fodral å det händer i alla fall!

/Janne

Att vatten kan skada har jag läst... fast efter jag använde den inför och under vansbrosimmet ;)... jag brukar alltid skölja klockan och torka av den innan jag dockar... har hört att man skall göra det... kanske torkade jag inte av den tillräckligt noga...

305 och datorn

Om man låter 305 vara ansluten till datorn när man stänger av datorn kan man få detta problem. Allts koppla bort den innan du stänger datorn.

Rolf

Har heller aldrigt haft det problemet vid cykling(mtb) Därimot kan den efter jag lagt in träningsdata på datorn helt ladda ur sig själv så den är helt stendöd nästa gång jag ska använda den!
Händer bara ibland men brukar alltid kolla nu innan jag ska använda den!
Har haft den ilämnad men inget fel hittades!

/Janne

Om man låter 305 vara ansluten till datorn när man stänger av datorn kan man få detta problem. Allts koppla bort den innan du stänger datorn.

Rolf

Har bara haft GPS´n ansluten den korta stund det tar att föra över träningdatan!
En paddlande kompis som haft samma problem tror det är saltvattnet som är problemet! Han sköljer alltid av den vid hemkomsten å laddar över datan först nästa dag då den är helt torr!
Jag köper inte det helt å hållet då min är snustorr i sitt vattentäta mobilfodral!
1:a ggr jag lämnade in den fick jag en ny direkt, men sen när det även hände igen med den "nya" så sa dom att dom inte hittade nåt fel!
Å detta med att den laddar ur sig helt händer inte jämt, kanske var 5:e ggr, men nog irriterande ändå!

/Janne

Använder man annars vattentät utrustning som har com portar/anslutningar som inte av vissa skäl kan ha lika bra skydd kan man fylla portarna med vaselin.

Speciellt om man riskerar salvatten intrång som ju leder ström väldigt bra och kan ge knas i överförningen liksom konstiga data in.

Dom flesta gpser och proffskommradios är vattentäta men kontaktytor (comportar) är ganska oskyddade.

Vaselinet skyddar kontakten och hindrar inte att man kopplar in en kontakt fast det ligger kvar en plugg av vaselin.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips