Problem med Garmin 305

Hej jag har en Garmin 305 som stänger av sig själv när det blir lite guppigt, det räcker med att köra ner för en trottoarkant.
 
Låter som något fel...

... fast det beror kanske på hur den är fastsatt... jag har aldrig stött på det problemet när jag haft den på styret på min mtb... och jag har ju cyklat på en hel del minst sagt guppiga partier ;) .

Jag skulle kontakta Garmin...

Thomas
 
Har heller aldrigt haft det problemet vid cykling(mtb) Därimot kan den efter jag lagt in träningsdata på datorn helt ladda ur sig själv så den är helt stendöd nästa gång jag ska använda den!
Händer bara ibland men brukar alltid kolla nu innan jag ska använda den!
Har haft den ilämnad men inget fel hittades!

/Janne
 
Därimot kan den efter jag lagt in träningsdata på datorn helt ladda ur sig själv så den är helt stendöd nästa gång jag ska använda den!

Hm... skumt... hände mig härom dagen, undrade just om det var något fel jag gjort... har haft den i några år nu utan att det hänt, allt har funkat perfekt.

Så det är alltså ingen idé att lämna in den...
 
Hm... skumt... hände mig härom dagen, undrade just om det var något fel jag gjort... har haft den i några år nu utan att det hänt, allt har funkat perfekt.

Så det är alltså ingen idé att lämna in den...

Har hört att det kan bero på fukt att det blir kortslutning i USB-porten! Men när jag paddlar har jag den i ett vattentätt fodral å det händer i alla fall!

/Janne
 
Har hört att det kan bero på fukt att det blir kortslutning i USB-porten! Men när jag paddlar har jag den i ett vattentätt fodral å det händer i alla fall!

/Janne

Att vatten kan skada har jag läst... fast efter jag använde den inför och under vansbrosimmet ;)... jag brukar alltid skölja klockan och torka av den innan jag dockar... har hört att man skall göra det... kanske torkade jag inte av den tillräckligt noga...
 
305 och datorn

Om man låter 305 vara ansluten till datorn när man stänger av datorn kan man få detta problem. Allts koppla bort den innan du stänger datorn.

Rolf

Har heller aldrigt haft det problemet vid cykling(mtb) Därimot kan den efter jag lagt in träningsdata på datorn helt ladda ur sig själv så den är helt stendöd nästa gång jag ska använda den!
Händer bara ibland men brukar alltid kolla nu innan jag ska använda den!
Har haft den ilämnad men inget fel hittades!

/Janne
 
Om man låter 305 vara ansluten till datorn när man stänger av datorn kan man få detta problem. Allts koppla bort den innan du stänger datorn.

Rolf

Har bara haft GPS´n ansluten den korta stund det tar att föra över träningdatan!
En paddlande kompis som haft samma problem tror det är saltvattnet som är problemet! Han sköljer alltid av den vid hemkomsten å laddar över datan först nästa dag då den är helt torr!
Jag köper inte det helt å hållet då min är snustorr i sitt vattentäta mobilfodral!
1:a ggr jag lämnade in den fick jag en ny direkt, men sen när det även hände igen med den "nya" så sa dom att dom inte hittade nåt fel!
Å detta med att den laddar ur sig helt händer inte jämt, kanske var 5:e ggr, men nog irriterande ändå!

/Janne
 
Använder man annars vattentät utrustning som har com portar/anslutningar som inte av vissa skäl kan ha lika bra skydd kan man fylla portarna med vaselin.

Speciellt om man riskerar salvatten intrång som ju leder ström väldigt bra och kan ge knas i överförningen liksom konstiga data in.

Dom flesta gpser och proffskommradios är vattentäta men kontaktytor (comportar) är ganska oskyddade.

Vaselinet skyddar kontakten och hindrar inte att man kopplar in en kontakt fast det ligger kvar en plugg av vaselin.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
DDeninger Problem med pulsmätning Garmin Fenix 5S Plus Navigering 6
Kallebalik Problem med Garmin Gpsmap 62s Navigering 0
tekman Problem med att ladda kartor, Garmin Etrex 20 och Mapsource Navigering 0
rhb problem med Garmin Nuv i550? Navigering 0
Mpetts Garmin GPS 60 problem att för över GeoCache Navigering 8
at1981 Garmin-problem Navigering 15
Gab83 Garmin eTrex Vista problem - hjälp Navigering 6
Store Garmin Mapsource - Lösning på problem med Microsoft Visual C++ Runtime Library Navigering 1
thomlars Problem med Garmin Communicator Navigering 1
Beliaz Problem att använda Garmin eTrex Vista Cx till GeoCaching... Navigering 12
Huggis Garmin problem Navigering 19
jonasolof Olösta och lösta problem med Garmin Colorado Navigering 1
polxlt Garmin USB problem Navigering 3
Totem289 Problem med att ladda över kartor till Garmin 60cx Navigering 2
nickeB Problem med min Garmin 60CSX och MetroGuide Europe Navigering 4
ranchn 2 problem med Garmin 60C Navigering 3
chyfer färg problem garmin vista cx Navigering 3
stortiger Problem vid överföring till garmin Navigering 3
flajjer Problem med Garmin log filer Navigering 5
aabraha7 Garmin 60CS problem Navigering 11
Lappugglan Problem med min Garmin 60c Navigering 5
nkj problem med garmin city select v7 Navigering 28
vistas Problem Garmin GPS60 Kartex5 Navigering 7
Jonas.O problem Garmin Vista till PC Navigering 4
Loranga Problem med fugawi och Garmin 76 Navigering 4
Partys Problem med "glaset" på garmin.... Navigering 3
daniol74 Problem med Garmin Geko 301 Navigering 4
kvchs9 Problem Garmin 176C Navigering 6
diamondsutra Garmin 60 CS och problem med routes Navigering 5
Storfot Garmin geko 101 Problem med waypoints Navigering 6
Hasse.Andersson Problem med att ansluta Garmin E-trex Legend från PC Navigering 4
Still Alive Problem med Fast Find 220-test Navigering 5
Kal-P-Dal Problem med Iphone och GPX-fil Navigering 2
scotti Problem vid navigation Navigering 1
Still Alive Problem med Locus Map. Navigering 6
L.A. Problem med min LegendC Navigering 3
Brune Problem med BlueChart i 64 bitars Windows Navigering 2
Jockejeep84 friluftskarta primev2 problem. Navigering 3
vildguide Basecamp problem Navigering 1
Tony-Avesta Problem med att ange koordinater, fel format? Navigering 1
osseos PROBLEM Fril pro v2! Hjälp Navigering 1
Rob1 Problem med TOMTOM GO 730 Navigering 2
IMCE Problem med Oregon 550 Navigering 0
lagerstrom Problem med TMC (trafikdata) Navigering 13
ravesta Hjälp !, Problem med min GPS "No Map Data Available" Navigering 3
Långbåge USB problem med Colorado 300 Navigering 0
Jossa Colorado problem Navigering 1
Rawmetalmedia Problem med irrationell kompass på Colorado 300 Navigering 8
zoli Problem med CN NT 2009 Navigering 12
nkj mapedit problem i friluftskartan pro Navigering 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.