Uppskattad batteritid för Garmin InReach Mini2

Hej alla
En fråga tilll er som använder Garmins InReach Mini2. Hur länge brukar den klara sig på en laddning (och hur använder ni den)?

Jag köpte en för att ha med på fjällvandring och föll för reklamsnacket:
  • med 10 minuters spårningsintervall, standard detaljnivå och obehindrad himelsvy 14 dagar, måttligt med träd 4 dagar
  • med 30 minuters spårningsintervall, standard detaljnivå och obehindrad himelsvy 30 dagar, måttligt med träd 10 dagar
Har gjort lite enkla tester hemma och tycker inte att jag kommer i närheten av ovanstående. Jag laddade den fullt, inställningar enligt rekommendationer, ställde den på trädgårdsbordet (i sydsverige, med träd och byggnader i närheten) och efter tre dygn noterade jag hur många procent det var kvar av batteriet och med det uppskattade hur många dagar batteriet borde klara sig.

Med display 25%
Ingen tracking: 16 dygn
Tracking var 4e timma: 13 dygn
Tracking var 30 minut: 11 dygn

Med display 0%
Tracking var 4e timma: 11 dygn
Tracking var 30 minut: 11 dygn

Rekommendationer för längre batteritid:
  • korta bakgrundsbelysningens tidsgräns
  • minska frekvens för spårning
  • använd detaljnivå standard
  • stäng av bluetooth teknik
  • stäng av trådlös ANT+teknik

Tack för att du visar dina resultat.

På Vita Bandet med lite kyla och varierande barrverk över mig så körde jag med plot var 4 timme och behövde ladda två gånger i veckan (vid laddning på 20-30%).
Tömde i princip batteriet var gång jag glömde stänga av tracking under tak (även tältduk påverkade).

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips