Prisskillnad gps

Jag tycker att prisskillnaden mellan butik hemma och Aspid är för stor just nu. Jag har gjort två köp där: 1 eTrex Vista C och City Select Europe. Båda gångerna kom paketen dagen efter med FedEx (tänk på att beställa till en adress där du befinner dig och kan ta emot paketet, alt. beställa till arbetsplatsen). Jag har fått 2 st nya GPS:er, reklamation, kostade 70 kr i frakt per gång och jag var av med GPS:en i ca 1 vecka. Tror knappast det gått mycket smidigare hemma.

bästa är väl om man kan gå in på den lilla sportaffären hemma och känna på varan innan man går hem och beställer på nätet... ;)

Påminner om när ex-bollsparkaren Martin Dahlin skulle öppna nät-sko-butik och reportern frågade hur man skulle kunna prova skorna när man köper av honom. Svaret blev att man skulle gå till en vanlig butik o prova o sen gå hem o beställa av honom....

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tjena Pelle

Vad avser den nyaste Magellan vet jag inte hur det är med baskartan - men Magellan verkar historiskt ha en öppnare attityd till kunden än den Garmin har så det skulle inte förvåna mig om det även för nya Magellanversioner finns en hidden menue så man kan byta baskarta själv.
Bara marknadföringstrick att låsa med baskartor för olika marknader samma dumheter som med regionsindelade DVDskivor - det gäller att välja rätt hårdvara som medger flexiblare användning!

Vad avser svensk manual så här har du
några exempel (sök på google..)
Sportrak colour
http://www.magellangps.com/assets/manuals/newprod/SporTrakColor_Svenska.pdf

Meredian colour

http://www.magellangps.com/assets/manuals/newprod/MeridianColor_Svenska.pdf

För Garmin vet jag inte hur det är just nu- för jag har inte funnit nån anledning att köpa Garminprodukter på länge då Magellan är likvärdiga Garmin om man läser specarna för mina ändamål .
Med denna flexibilitet med baskartan och svensk manual för Magellan för de som inte kan engelska gör att de funkar bra för direktimport för det är mycket pengar att tjäna fortfarande.
ref
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=22166

/Bengt
[Ändrat av bigben 2005-09-04 kl 20:10]

bigben; sa:
Vad avser svensk manual så här har du
några exempel (sök på google..)
Google har ju den begränsningen att man först måste välja rätt sökord och sedan leta i långa träfflistor så det var generöst av dig att låta Magellan-ägarna ta del av länkarna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips