Primus Ti Lite kokkärl

Hittade detta intressanta kokkärl på Primus hemsida.
324680_TiLite_new_170x170.jpg

Nu verkar detta vara ett helt kit och det är jag inte intresserad av utan bara kokkärlet.
Finns det någon som vet mer om detta kokkärl och vet om/var man kan få tag på detta?

//Peter

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Till vad och hur

är väl frågorna som gäller när man skall bestämma kokkärl och övrig köksutrustning.
Lever du på vattenvärmning eller lagar du mat?
MSR kitteln är utmärkt för vattenkokning och för matlagning av de som vet hur man gör. Antar att det samma gäller för Primus look alike.
Men som vanligt i flugviktsklassen lyser vindskyddet med sin frånvaro.....
Lagar alla nissar varmt vatten enbart i vinterträdgården? Där jag mest vistas blåser det alltsom oftast, hoppas det inte drabbar er andra....

Tycker det är väldigt snarlikt MSR Titan kettle,om man bara ska ha ett kokkärl.

Nu är jag ju inte riktigt ute efter att den är snarlik MSR Titan kettle :)

är väl frågorna som gäller när man skall bestämma kokkärl och övrig köksutrustning.
Lever du på vattenvärmning eller lagar du mat?
MSR kitteln är utmärkt för vattenkokning och för matlagning av de som vet hur man gör. Antar att det samma gäller för Primus look alike.
Men som vanligt i flugviktsklassen lyser vindskyddet med sin frånvaro.....
Lagar alla nissar varmt vatten enbart i vinterträdgården? Där jag mest vistas blåser det alltsom oftast, hoppas det inte drabbar er andra....

När det gäller mig själv så vet jag mycket väl vad jag är ute efter.

För att gå vidare så har jag tittat på MSR Titan kettle och är mycket sugen på den men den har framförallt ett fel. Nämligen att den inte är någon form av teflonbeläggning eller liknande. Detta är jag ute efter för att gröten inte skall bränna fast, vilket den annars lätt gör.
Jag inbillar mig att Primus TiLite har detta för det har de flesta av deras produkter, men jag vet som sagt inte detta.

//Peter

Jag mailade Primus och kollade lite:

Frågan:
Jag är mycket sugen på ert TiLite kokkärl och undrar om ni hade tänkt börja sälja bara kokkärlet?
Jag är även nyfiken på om ni har en viktuppgift på bara kokkärlet? Jag antar nämligen att 198g inkluderar brännaren.

Svaret:
Hej!
Nej, vi har inga sådana planer. Vikten för kastrullen ensam är ungefär hälften av totala vikten.
Mvh
Urban Kihlström
PRIMUS AB

Tråkigt! Men hälften av 198g för kokkärlet är ju jävligt intressant.

//Peter

Hej,

Jag tror inte att TiKettle är teflonbelagd.

Vill du ha en teflonbelagd minikastrull från Primus så är det nog LiTech Trek Kettle du ska kika på, fast den väger ju mer förstås(267g).

Ang. vindskydd så tycker jag att Primus nya vindskydd är riktigt smart!

Har du kollat på Snow Peaks grejor?

De liknar Li-tech kärlen i konstruktion, finns i olika storlekar och både i alu och titan. Jag har en Snow Peak 1400 alu, som jag är nöjd med. Teflonbelagd och lätt som ett löv. Antar att de i titan är lattare, men också teflonbelagda. om du kollar under "products" på snowpeak.com så har de en del coola lätta lösningar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips