Primus Power Gas på Korsika

Ska till södra Korsika och norra Sardinien. Undrar om någon vet om det går att få tag i Primus Power Gas- behållare (eller motsvarande med skruvgänga) där som passar till Primus gasbrännare till Trangian?

Korsika verkar vara ett friluftstät ö så jag tror absolut att du kommer kunna hitta ett Decathlon i någon av de större städerna. Mina erfarenheter av gas utomlands är att funkar gängorna funkar gasen.

Jag hittade fungerande gas i en järnhandel motsvarande, märket var Camping Gaz och var som långa tuber liknande hårspray. Inte samma gas blandning som primus o optimus men det funkade fint.

Mitt råd följer därefter: Passar gängan passar gasen. Och finns det gas i en järnhandel i en småstad i frankrikes inland finns det på Korsika.

någon som har sett 7/16-primusgänna adapter till CP250-flaskor ännu - dom börja bli väldigt vanliga överallt (till dom sk. japanköken) och dessutom till lågt pris i många fall. Dock inget för användning i kall väderlek då dessa består till det mesta av n-butan och mindre andel isobutan och tappar trycket direkt så fort det blir lite kallare.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips