Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Pop-up tält eller vanligt tält
- Trådstartare chito65
- Start datum
Det är ju bara att välja. Antingen tar du bivacksäcken och svär över att du inte tog tältet, eftersom det regnar allt för mycket. Eller så tar du tältet och grämer dig över att du inte tog bivacksäcken istället, eftersom det inte regnar allt för mycket;-)
Att de gånger det regnar allt för mycket ha tak över huvudet vid in och utpassering, är värt det "onödiga" besväret de gånger det inte hade behövts, tycker jag.
Raskesven
Att de gånger det regnar allt för mycket ha tak över huvudet vid in och utpassering, är värt det "onödiga" besväret de gånger det inte hade behövts, tycker jag.
Raskesven
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Eller varför inte en tarp & en bivacksäck... till bråkdelen av vikt & pris. Och säkerligen snabbt att sätta upp. Inte själv provat, men det finns många anhängare och några säger säkert: skippa bivacksäcken och kör med enbart tarp..
Angående popup-tält: låter tungt. Låter som att nåt kan gå sönder.
Angående popup-tält: låter tungt. Låter som att nåt kan gå sönder.
avslutad210712
Gäst
Har lite svårt att förstå att man skall tjäna en massa tid jämfört med att slå upp och ta ned ett tält för så hiskeligt lång tid tar väl inte de två momenten.
Köp dig ett par Absider till HBs muddus och ett myggnät. Om d u går med någon form av stavar kommer du både billigt och lätt undan OCH du behöver inte oroa dig över att det ska vara för tätt. Med detta minitält har du fullgott väderskydd när du behöver och möjlighet att gå ut åt fyra olika håll och öppna upp åt samma fyra olika håll om du behöver ventilera.
Oh, du ska nog ta med 4 kraftigar tältspikar och fyra bredare, mer än så ska inte behövas.
Oh, du ska nog ta med 4 kraftigar tältspikar och fyra bredare, mer än så ska inte behövas.
mountainfox; sa:Eller varför inte en tarp & en bivacksäck... till bråkdelen av vikt & pris. Och säkerligen snabbt att sätta upp.
Vilken kombination tarp/bivacksäck väger bara en bråkdel av ett lätt tält?
bivac+tarp låter bra, men då måste jag köpa en tarp och lämna tältet hemma. Tälet väger ca 2 kg, hur mycket väger tarpen? Kan man spara ett kilo?
Min Karrimor Condor 60-80 har gått sönder, har fått min fars Condor 55-70 (ljusgrön,cerise och lila).
Har aldrig hört talas om denna modell förut, kan det vara en prototyp av en damrygga som aldrig blev lanserad? Ska man köpa ny rygga eller vandra Fjällräven Classic med denna färgsprakande ryggsäck?
Dessa köptes på Tretorn i Helsingborg i mitten på 80-talet. Hela ryggsäcken är precis som 60-80 förutom färgerna och några liter mindre.
Min Karrimor Condor 60-80 har gått sönder, har fått min fars Condor 55-70 (ljusgrön,cerise och lila).
Har aldrig hört talas om denna modell förut, kan det vara en prototyp av en damrygga som aldrig blev lanserad? Ska man köpa ny rygga eller vandra Fjällräven Classic med denna färgsprakande ryggsäck?
Dessa köptes på Tretorn i Helsingborg i mitten på 80-talet. Hela ryggsäcken är precis som 60-80 förutom färgerna och några liter mindre.
chito65; sa:har fått min fars Condor 55-70 (ljusgrön,cerise och lila).
Låter som ett fachion statement...men skippa det om du tror att folk kommer apaefter då jag tycker det är nog virdiga färger som det är, man ska smälta in eller otminstånde vara diskret när man i busken så man inte stör andra, det menar i varje fall jag.
Liknande trådar
- Svar
- 8
- Visningar
- 993 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg