Pompe till Everest utan O2!!!!!

Dessutom fick jag höra att jag var självcentrerad när hela min Norgeresa med cykel fanns på en blogg där det bland ett hundratal bilder på vacker natur fanns ett fåtal av mig. Jag behöver inte bilder så det är raderat.
¨
Samma sak har hänt mig.. Jag bloggade en del öppet om mina resor (till mina föräldrars och släktingars stora förtjusning). Men jag blev hela tiden ifrågasatt av vänner och bekanta om jag verkligen gjorde "allt det där" för min egen skull eller bara för att imponera på andra!?? Enbart för att jag exponerade mig själv på nätet. Bloggen lever fortfarande men numer krävs inloggning för att komma åt den..
 
Helt ärligt så tror jag att majoriteten inte använder facebook, bloggar etc för att inspirera andra.

Huvudsyftet är att vill visa upp vilket fantastisitk liv man har.
 
Sjælvklart gør jag det før att visa upp vilket fantastiskt liv jag har men inte før att imponera utan inspirera. Hade jag velat imponera ville jag inte hållt på med så triviala saker.
 
Intressant att orsaken till bloggar ska utredas.men visst av mina 4 bloggar så är 1 för att dela med mig av mina erfarenheter och vad jag gör. 2 är ett 'sätt att deltaga i debatten samt bygga personligt varumrke och en är en ren informationskanal.

vilken som är vilken får ni ta reda på själva;)
 
Pompes största bedrifter är nog inte det hon egentligen gör. Hennes största bedrifter kommer att vara att orka fortsätta trots alla surpåhopp som på forum typ detta.

Heja heja Annelie, för mig som aldrig kommer vara i närheten av att bestiga Everest eller göra nåt liknande är du en fantastisk inspiration! Lycka till med allt!
 
Nu nu faan lackar jag.

Vad är det ni djälva idioter inte fattar?

Om man tar sponsorpengar, lovar storslagna saker så får man väl för helvete var beredd på att man förväntas leva upp till det också.

Om man gör det man säger att man ska göra eller snabbt och enkelt erkänner när man misslyckas så har man ju inga problem. Sen att man får sona för tidigare misstag/lögner det är väl bara rätt.

Hade ingen kollat nära på förra expeditionen så hade alla ni puckon fortfarande trott att hon hade varit på "Toppen".

Så nu kan ni rapportera inlägget...
 
Nu nu faan lackar jag.

Vad är det ni djälva idioter inte fattar?

Om man tar sponsorpengar, lovar storslagna saker så får man väl för helvete var beredd på att man förväntas leva upp till det också.

Om man gör det man säger att man ska göra eller snabbt och enkelt erkänner när man misslyckas så har man ju inga problem. Sen att man får sona för tidigare misstag/lögner det är väl bara rätt.

Hade ingen kollat nära på förra expeditionen så hade alla ni puckon fortfarande trott att hon hade varit på "Toppen".

Så nu kan ni rapportera inlägget...

Om någon vill ha och lyckas med att skaffa sponsorer så är det väl bra med det. Att man inte lyckas är ju faktiskt ett tecken på att det inte är så enkelt att bestiga Everest som vissa tycks tro. Det handlar om människor som vill förja sin längtan. Pompe är ett ypperligt exempel på detta.
 
Vad menar du med att man tar sponsorpengar? För att kunna bli sponsrad krävs det att man gör en motprestation som motsarar sponsringsbeloppet. Annars klassas det skattetekniskt som gåva. Det är lätt att sitta och gnälla om man inte vet vad man pratar om.
 
Vad menar du med att man tar sponsorpengar? För att kunna bli sponsrad krävs det att man gör en motprestation som motsarar sponsringsbeloppet. Annars klassas det skattetekniskt som gåva. Det är lätt att sitta och gnälla om man inte vet vad man pratar om.

Eller så ljuger man om något som man gjort, förfalskar lite bilder, låtsas ha varit på en topp. Det är inget fel i att ta sponsorpengar, men det är fel att ljuga för att kunna hålla sin motprestation.

Och du fotogensniffaren, känner du mig? Om inte, så har du inte så stor koll på vad jag har koll på och inte eller hur...?
 
Såna ,som har en trevlig ton?

Och som inte tar det hela på lika blodigt allvar som en del andra. Visst hon ljög. Men det gör de flesta nån gång. Hon ljög dock inte om någor som verkligen har betydelse.

Skämtar du eller?

"Jag ska bestiga en topp"
Detta lyckades jag inte med så jag ljuger ihop en historia och förfalskar lite foton.
Sedan förnekar jag all inblandning och klagar på dom som avslöjar lögnen.

Du tycker att detta är en liten lögn utan någon större betydelse...seriöst????
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mattias_H Grossglockner/Königsee v31. Plats i bil till likasinnad Alpin / Bigwall 0
Kolkritan Byta toe bail till annat märke Alpin / Bigwall 1
Skogsmulle25 Tips på alpina äventyr till 2 nybörjare Alpin / Bigwall 7
jwilco Samåka till Chamonix v.27 retur v.31 Alpin / Bigwall 0
skarhed Från noll till Matterhorn Alpin / Bigwall 7
Magnus H Sträng guidar till Mt Everest topp Alpin / Bigwall 9
andersmossing Nitrat kan hjälpa anpassningen till hög höjd Alpin / Bigwall 4
Skare i Åre Böja till alu-stegjärn? Alpin / Bigwall 3
mBengtson Svensk till G2 i alpin stil. Alpin / Bigwall 5
Flamman Karbin till aiders Alpin / Bigwall 21
cam Ursäkt till Naturkompaniet för hjärnsläpp vid Steve House Alpin / Bigwall 0
Anders V Hur få ickealpinister till Keb nordtopp? Alpin / Bigwall 88
YAsker Till Chamonix i påsk? Samåkning? Alpin / Bigwall 0
abbeolin Behöver ni nya funktionskläder? DirectAlpine till Sverige! Alpin / Bigwall 0
Maurits Rack till Syltraversen Alpin / Bigwall 18
Edvin m Bil till Chamonix Alpin / Bigwall 3
Cantrell Snöplattor till M10? Alpin / Bigwall 2
rollebollen pre-acklimatisering till M. Blanc Alpin / Bigwall 8
trolltind 1000 skäl till att klättra Alpin / Bigwall 18
E9climbing Mick Fowler till GBG och Stockholm Alpin / Bigwall 10
hakan307 Bil till Svartgöl Alpin / Bigwall 3
sneglen33 OBS!!!tur/retur gratis till Kebnekaise d. 17-26 april, någon som vill med? Alpin / Bigwall 0
Cremytos Utrustning till Mont Blanc Alpin / Bigwall 26
Himmalaya Söker kompisar till Elbrus i sommar Alpin / Bigwall 6
kajkalajkan Marko Prezelj till sverige! Alpin / Bigwall 0
Titanit Helikopter till Tarfala Alpin / Bigwall 0
Sven S Bästa väg till Bozen/Bolzano? Alpin / Bigwall 2
Äventyrtomte Guid till toppen av Kebnekaise? Alpin / Bigwall 5
Polarnatt Bästa/billigaste sättet att ta sig till Aconcagua Alpin / Bigwall 6
Michel.B Replagskamrat sökes till Pulkas i sommar Alpin / Bigwall 22
Mezzner Thomas till Alex: -Hur länge ska vi klättra utan att fika? Alpin / Bigwall 0
Tomas Odhult Plats i bil till Chamonix Alpin / Bigwall 0
Ayreon Alternativ till resebyråernas stora. Alpin / Bigwall 2
Polarnatt Hur tar man sig till toppen? Alpin / Bigwall 9
nitrox50.II Biljett över till Schweiz Alpin / Bigwall 0
Mikro stegjärn till Meindl? Alpin / Bigwall 9
PerHenrik Billig buss till cham Alpin / Bigwall 1
owahlund Haul bag till salu?? Alpin / Bigwall 1
j_stellan Varfoer klaettra till en bergstopp? Alpin / Bigwall 31
realout GPS-Kordinater till sveriges högsta punkt? Alpin / Bigwall 3
realout Guide till Mont Blanc Alpin / Bigwall 18
gladegp Bindningar till klätterskor Alpin / Bigwall 2
nitrox50 Önskar killarna lycka till på Everest!!! Alpin / Bigwall 16
HoLen Bra pjuck till aidning Alpin / Bigwall 3
silverpilen BOKTIPS TILL ALLA FRILUFSMÄNNISKOR Alpin / Bigwall 0
Båthen Kangor upp till 7000-meter Alpin / Bigwall 11
thureb Nytt rekord Everest BC till toppen Alpin / Bigwall 10
hamlin Bila till Elbrus... Alpin / Bigwall 2
Ix Ryggsäck till expeditioner Alpin / Bigwall 9
patrik_pc Heltäckande snöskydd till storskor? Alpin / Bigwall 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.