Point 65 till lång?

Hej alla!

Tänkte höra om någon har egen erfarenhet eller känner någon som är runt 1,90 och har provat årets Point 65 K1R. Hur upplevs sittbrunnen (78*41)? Är den trång? Får man brotta sig ner i den eller känns det ok med långa ben? Hoppas någon har erfarenhet!

Hälsningar

Anders

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Problem att kolla upp

Har hört från en del personer att dom har problem med Pointen att de inte får den tät dvs. det kommer in vatten i sittbrunnen pga att Point modellen kan vara svår att hitta bra kapell till. Troligen beroende på formen på kanten till sittbrunnen.

Tack för tipsen. Borde inte points egna kapell hålla tätt? Intressant det där med storlek på kajak och sittbrunn. jag är ju lång men vill ändå känna kajaken när jag paddlar. Vkv känns lite stor tex medan Prijon seayak känns lagom. Jag ska prova en point här i nästa vecka, så får vi se om jag trivs med den.

Anders

Tror ej det

Min tjej köpte en Point och ogillar att bli blöt. Hon har till sin Point köpt ett Palm neopren kapell och det funkar inte. Vågor som sköljer över gör att det kommer in vatten. Dom kapellen funkar enormt bra på min 10 år gamla Artisan.

Se även Andreas som jobbat lite med att få tätt så att han kan rolla utan att sitta i en mindre sjö. Han löste det hela med att investera i en "mycket" dyrare kajak..
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=22901

Det kan finnas lösningar nu för tiden men åtminstone var det problem. Berätta om du fixar det hela....

Bear&water

Har själv ett kapell från Bear & Water och det håller tätt. inte speciellt dyrt heller, ca: 400kr. Fast neopren är det inte.

fdse.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips