plogade isar i sundsvallsområdet?

Någon i Sundsvallsområdet som vet bra isar att åka på nu? Finns det någon sjö som det plogas upp rundbana på?

Jag tror att Sidsjön har plogats tidigare år, men det låg dock ett jämnt snötäcke på den över denna jul.

Jag åkte en sväng på havsisen i Fagervik, Timrå efter nyår, norr om Wifstavarvs pappersbruk. Där var det toppenis - tjock (gissar på 2-3 dm), med lite struktur som gav bra glid, snön blåste bort - bara små tunna ansamlingar här och där. Vet dock ej hur det ser ut i dagsläget - om det kommit blötsnö så är det kanske inte alls bra längre.
/Danne

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har också hört rykten om att Sidsjön brukar plogas. Var dock där och kollade i helgen, mycket snö över hela isen...

Befinner du dig i Sundsvall? Gå in på Wått & Torrt och fråga om de vet något isåfall, de kanske har koll. Kolla i Fagervik annars (om du har bil), det var ju toppen när jag var där, även om jag bara tog en kort sväng.

Fagervikshamnen för småbåtar eller gästhamn eller vad det är, säg till om du vill ha en vägbeskrivning!

Klingstatjärnen plogar de så fort det har kommit snö.
Såg några som åkte där förra året, men har inte sett någon åka där denna vinter, än.

Om du inte vet vart den ligger så åk 11 km mot Matfors via Viforsen (inte E14) så kommer du dit.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips