plast till stighudar?

köpte stighudar för ett tag sedan. insåg att de sitter på ett glansigt papper och inte på plast som de brukar. nu vill jag byta mot något hållfastare än pappret. provade med en bit byggplast. byggplasten fastnade allt för mycket i limmet, sitter som berget. vad finns det annars för plast/material som passar och som man lätt och billigt kan få tag på?

Menar du för förvaring?

Sätt dom mot varandra eller vik dom dubbelt istället, så slipper du en grej till att hålla reda på...

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Vilken hud

är det du har? BDs hudar har så bra lim att det är svårt att dra isär om man inte har plastnätet emellan. Skulle också vilja ha tips på var man får tag på ett liknande nät. Kanske i en trädgårdsbutik?

Thure

är det du har? BDs hudar har så bra lim att det är svårt att dra isär om man inte har plastnätet emellan. Skulle också vilja ha tips på var man får tag på ett liknande nät. Kanske i en trädgårdsbutik?

Thure

Jo, när jag tänker efter så var jag tvungen att trassla med det där plastnätet i början på mina senaste Ascention. Höll på att inte få isär dom när jag skulle ut på första turen med dom! Men det ger sig efter lite användning.
Mina levererades med nät att lägga emellan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips