plast till stighudar?

köpte stighudar för ett tag sedan. insåg att de sitter på ett glansigt papper och inte på plast som de brukar. nu vill jag byta mot något hållfastare än pappret. provade med en bit byggplast. byggplasten fastnade allt för mycket i limmet, sitter som berget. vad finns det annars för plast/material som passar och som man lätt och billigt kan få tag på?

Menar du för förvaring?

Sätt dom mot varandra eller vik dom dubbelt istället, så slipper du en grej till att hålla reda på...

Vilken hud

är det du har? BDs hudar har så bra lim att det är svårt att dra isär om man inte har plastnätet emellan. Skulle också vilja ha tips på var man får tag på ett liknande nät. Kanske i en trädgårdsbutik?

Thure

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
är det du har? BDs hudar har så bra lim att det är svårt att dra isär om man inte har plastnätet emellan. Skulle också vilja ha tips på var man får tag på ett liknande nät. Kanske i en trädgårdsbutik?

Thure

Jo, när jag tänker efter så var jag tvungen att trassla med det där plastnätet i början på mina senaste Ascention. Höll på att inte få isär dom när jag skulle ut på första turen med dom! Men det ger sig efter lite användning.
Mina levererades med nät att lägga emellan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips