Påsarna från vindunken=bra vattenbehållare?

Jess, och jag lever fortfarande och dessutom dricker jag mjölk direkt från producenten, dvs. kossan fast det enligt vissa är "dödligt farligt". ;)

Att dricka opastöriserad mjölk tror jag man klarar med kortare eller längre tillvänjning då jag inbillar mej att det är bakterier man eventuellt inte tål.
Men somliga kemikalier i plastflaskor är det nog svårare att "vänja" kroppen att tåla.

/Patrik, ett tag sedan jag fick njuta av smaken av färsk mjölk med härligt gräddlager överst

Att dricka opastöriserad mjölk tror jag man klarar med kortare eller längre tillvänjning då jag inbillar mej att det är bakterier man eventuellt inte tål.
Men somliga kemikalier i plastflaskor är det nog svårare att "vänja" kroppen att tåla.

/Patrik, ett tag sedan jag fick njuta av smaken av färsk mjölk med härligt gräddlager överst

Här i V-vik kan vi köpa Åsens mjölk på plastdunk och jag skall kolla lite senare vilken märkning det är på plasten, men dessa dunkar borde funka även till dricksvatten eller barlast etc. Hur som haver så är den fri från homogeniseringsprocessen, så om vi pratar pest och kolera så är väl detta att föredra framför UHT-mjölken. Sedan vet vi ju inte om kossorna käkar genmanipulerad soja och majs etc..........suck...

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Sedan vet vi ju inte om kossorna käkar genmanipulerad soja och majs etc..........suck...
Dom kossorna jag känner och mjölkar ibland är KRAV-kossor så där är det "the real stuff". Jag är ingen vän av genmodifiering eller kemikaliejordbruk och inte bonden heller, dessutom ska mjölken vara av sån kvalitet så man tar muggen med morgonkaffet och går fram till närmsta kossa och hämtar en skvätt i kaffet. (Ja dom kossorna är vana vid det mesta.) :)

Blir väl lite jobbigt att ta en ko med sig på paddlingsfärden... :p
Och dödligt farligt kan det ju vara om kossan råkar sparka. :)

*ASGARV*

Man kanske kunde lära kossan paddla, i vinter lärde jag ju 3 amkor vi dagligen flyttade in till kalvarna morgon och kväll att både lyda fingerkommandon som höger, vänster och vänd om, och att göra morgonjympa tillsammans med mig. :)

Själva kon som förpackning av mjölk måste ju vara den ultimata. Bäst för datum på mjölken är väl så länge kon lever. Kan Teknikern sen lära kon att paddla så har vi ny definition på UL, Dvs proviant och utrustning som fraktar sig själv. Man kanske tom kan bli bogserad av kon i sk cow-tail? ;)

mvh thomas

Nu kom ju cowboy teknik som vi nyss avhandlade på nytt i dager. ;-)

De har ju kraftiga beslag i fören där man kan få ett stadigt grepp och halv paddel med flottör kanske går att stoppa i där bak om kossan är snäll och nöden kräver.

Varför inte satsa på en sjöko direkt? Då behöver den ju ingen kajak...

fotolia_1089640_XS.jpg

Ultralätt fungerar även i paddlingssamanhang...Hyfsat tåliga ska grejerna nog vara...

Jodå, håller med och har själv spartansk och lätt utrustning. Har ju en fällkajak och ser till att kunna bära allt utan extra vändor, t.ex. Till bussar, färjor och annat. Men vattensäckarna får väga 200 gram /st. tomma eller vad det kan vara. Rätt kasst att blöta ner utrustning eller behöva paddla till närmaste pump om de fallerar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips