Paraply på fjället

Tja! Jag gillar inte saker med äpplen på och "bara" ladda ned dom till datorn är jag inte riktigt med på. Jag kan inte välja något kommando för att "spara fil som" i alla fall. Eller så är det mitt datorkunnande som hänger efter, vilket inte är omöjligt :)
//Peter

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Tja! Jag gillar inte saker med äpplen på och "bara" ladda ned dom till datorn är jag inte riktigt med på. Jag kan inte välja något kommando för att "spara fil som" i alla fall. Eller så är det mitt datorkunnande som hänger efter, vilket inte är omöjligt :)
//Peter

För mig funkar det att ställa pekaren på filnamnet i artikeln och högerklicka samt välja "Spara mål som...". Sedan kan jag i välja vilken mapp jag vill ha filen, t ex Min musik eller något.

Jörgen

För mig funkar det att ställa pekaren på filnamnet i artikeln och högerklicka samt välja "Spara mål som...". Sedan kan jag i välja vilken mapp jag vill ha filen, t ex Min musik eller något.

Jörgen

Mycket märkligt!
När jag försökte det tidigare så kom inte det alternativet upp. När jag testade nu så gjorde det, det och därmed var det inga problem. Gjorde du något speciellt Jörgen? ;)
//Peter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips