Pålägg på fjällturen?

fjällbrynt och äkta ungersk picksalami. Som tilltugg, eller skivat rekommenderar vi husets ungerska rökta korv med en liten skvätt coleman's senap *MUMS!*

/Jakob

Kaviar & räkost på knäckebröd...(är rätt trött på de just nu, kom hem i söndags från tre veckors vandring runt Abisko fjällen......)

Hehe

okdå.. jag var lite för snabb... sitter och packar maten nu, men hade inte bestämt påläggsfrågan. Får la bli en... eller snarare två tuber oss/fjällbrynt.

Smör eller olja för matlagningen... ny fråga!

MVH
jmlove

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Torkad salami

Torkad salami håller sig bra tar man dessutom en klick smör med sig har man fixat en riktig lyxmacka! :)

Stek i smör!!!

Och eftersom du håller på att packa antar jag att det är dax för en vandring, i så fall, LYCKA TILL och ha en trevlig tur!
MVH ///Claes
http://fjallen.nygardh.net
[Ändrat av cnygardh 2004-07-13 kl 19:47]

Luffarn; sa:
Hommous! Gott, nyttigt, billigt och håller sig bra.

/Per

Gott, nyttigt, billigt ja! Hållbart, nja. När jag har gjort det det inte hållit sig ens en vecka i kylen, vilket innebär ännu kortare på turen. Inte tillräckligt fett gissar jag. På helgturen går det säkert bra. Tillagade baljväxter verkar över huvud taget ha ganska kort hållbarhet.

Min favorit är jordnötssmör. Fullpackat med energi och nyttigheter och MYCKET drygare än tex tubost.

/Erik

Re: Hehe

jmlove; sa:
Smör eller olja för matlagningen... ny fråga!
Personligen så föredrar jag olja i de allra flesta fall. Det stänker dock mer vid stekning men annars är det både nyttigare och godare.
Nu har ju dessutom Zeta lanserat åtminstone en olivolja på en praktisk endeciliters plastflaska... :)

Ren

Mjukost med renkött på tub är fint. Har man mjukt bröd och smör (OBS! inte UL) med så kan det vara gott att tälja på några skivor torkat renkött också.

/Johan

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.