Pålägg på fjällturen?

fjällbrynt och äkta ungersk picksalami. Som tilltugg, eller skivat rekommenderar vi husets ungerska rökta korv med en liten skvätt coleman's senap *MUMS!*

/Jakob

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Kaviar & räkost på knäckebröd...(är rätt trött på de just nu, kom hem i söndags från tre veckors vandring runt Abisko fjällen......)

Hehe

okdå.. jag var lite för snabb... sitter och packar maten nu, men hade inte bestämt påläggsfrågan. Får la bli en... eller snarare två tuber oss/fjällbrynt.

Smör eller olja för matlagningen... ny fråga!

MVH
jmlove

Torkad salami

Torkad salami håller sig bra tar man dessutom en klick smör med sig har man fixat en riktig lyxmacka! :)

Stek i smör!!!

Och eftersom du håller på att packa antar jag att det är dax för en vandring, i så fall, LYCKA TILL och ha en trevlig tur!
MVH ///Claes
http://fjallen.nygardh.net
[Ändrat av cnygardh 2004-07-13 kl 19:47]

Luffarn; sa:
Hommous! Gott, nyttigt, billigt och håller sig bra.

/Per

Gott, nyttigt, billigt ja! Hållbart, nja. När jag har gjort det det inte hållit sig ens en vecka i kylen, vilket innebär ännu kortare på turen. Inte tillräckligt fett gissar jag. På helgturen går det säkert bra. Tillagade baljväxter verkar över huvud taget ha ganska kort hållbarhet.

Min favorit är jordnötssmör. Fullpackat med energi och nyttigheter och MYCKET drygare än tex tubost.

/Erik

Re: Hehe

jmlove; sa:
Smör eller olja för matlagningen... ny fråga!
Personligen så föredrar jag olja i de allra flesta fall. Det stänker dock mer vid stekning men annars är det både nyttigare och godare.
Nu har ju dessutom Zeta lanserat åtminstone en olivolja på en praktisk endeciliters plastflaska... :)

Ren

Mjukost med renkött på tub är fint. Har man mjukt bröd och smör (OBS! inte UL) med så kan det vara gott att tälja på några skivor torkat renkött också.

/Johan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips