Pakethållare till Stötdämpad-Gaffel!?

Tjabba...

Jag har ett problem. Jag ska ut och cyckla långt med min mauntainbike med stötdämpade framgafflar. Men de pakethållare som finns på marknaden (enligt de butiker jag varit i kontakt med) funkar inte på de breda gafflarna som dämpade cycklar har.
Nu funderar jag på att göra en egen konstruktion, på något sätt.

Vet ni var jag kan hitta pakethållare som passar till min stötdämpade cykel? Eller hur man kan bygga om så att det passar bättre?
MÅSTE finnas en lösnng! Eller...?

Såg nu att det redan fanns lite trådar om detta....
men dundra på med tipps ändå! Jag har lite problem med at fatta hur det ska gå till lixom...
:)

kan ju tillagga att jag kan låsa min stötdämpare så att den blir stum. Så det är inga problem med det... så ni vet... ;)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har en lowrider från Cycleurope eller möjligtvis Duells.
Övre fästet sätts i pivothållaren (fästet för fälgbroms) och nedre fästet är en speciell slangklämma med utstickande skruv.

/Martin

http://www.cykelforum.se

Lösning finns . . .

Jag har startat en tråd med samma problemställning. Fick ett par bra tips. Det slutade dock med att jag köpte Tubus Swing via cykelcity. Den kostar en bra slant, men är otroligt rejäl. Och inte minst - den är specialgjord för dämpade framgafflar.
Kan klart rekommenderas.

Allright!

Finns det någon sida på nätet där jag kan köpa detta... eller något nummer till butiken?

Det verkar ju iaf som att det går att fixa... skönt!

Mycket bättre

om lowridern sitter på gaffelbenet och inte i cykeln som tubus gör. Varje gång gaffeln rör sig niger cykeln ner pga av lasten vilket är helt kass.

Stefan

fast å andra sidan lär dämparen fungera ganska dåligt med carradice's lösning, blir ju mycket extra ofjädrad vikt som ska upp och ner i groparna. Kanske bättre att framfäskorna är avfjädrade för att skona dem. Inget ont om carradice i övrigt, jag har/har haft flera av deras väskor, bra kvalitet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips