Padjelanta/Kierkevare
- Trådstartare cloud76
- Start datum
Jag kanske inte har förstått din fråga riktigt, men det gula streck du ritat korsar inte Kierkevare. Färdvägen är dock fullt rimlig, även om jag skulle valt att följa Viejevagge ner mot Råvvejavrre för att slippa ett antal höjdkurvor.
Dalgången är tydlig fram TILL 1208. Sedan delar den upp sig. Vilken väg som är bäst beror ju sedan på vart du vill ta vägen. Jag fortsatte mellan 1180 och 1385 (Silbbatjåhkkå) för att svänga upp och titta på gruvområdet (mycket sevärt) innan jag fortsatte söderut förbi renvaktarstugan till de fantastiska stränderna vid Råvejàvrres östra sida och den massiva stenbron där.du har såklart rätt gällande kierkevare, kollade slarvigt på kartan och tänkte att området sträckte sig väster om viejejåkho
En fråga gällande viejevagge - hur går dalgången egentligen, jag har i ärlighetens namn svårt att se på kartan? följer man viejejåhka hela vägen söderut för att svänga av aning västerut och runda toppen 1208? Eller framgår det tydligt i terrängen var dalgången går?
Dalgången är tydlig fram TILL 1208. Sedan delar den upp sig. Vilken väg som är bäst beror ju sedan på vart du vill ta vägen. Jag fortsatte mellan 1180 och 1385 (Silbbatjåhkkå) för att svänga upp och titta på gruvområdet (mycket sevärt) innan jag fortsatte söderut förbi renvaktarstugan till de fantastiska stränderna vid Råvejàvrres östra sida och den massiva stenbron där.
HåkanF