Paddla kajak i Umeå?

Är det någon som vet var man kan hyra kajak runtomkring Umeå. Skulle även vilja gå en grundkurs av något slag så man kan rädda sig ur nöden :) Jag hoppas på en bra kajaksommar!

Umeå kanotklubb

Såg att de är mest inriktade på forspaddling, har de även aktiviteter/kurser på slät-vatten? Eller är det bara i fors? Tack för svaren

Kolla med ordföranden! Han verkar vara en engagerad kille som har en paddel med i nästan varje fors... Jag har själv tidigare paddlat med Åmsele Forspaddlare, men har inte haft kontakt med ume-folket. Ska dock snart flytta till Umeå o då får det bli ändring...
[Ändrat av maskon 2003-05-09 kl 15:06]

Utebutiken hyr ut

Ja, Utebutiken (korsningen E4-Storgatan) hyr ut kajaker. De har Prijon Seayak och hyr ut dag, helg, vecka men jag kommer inte ihåg priset.

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 9 kommentarer

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips