Optimus - bara på engelska, franska, tyska?

Jag var inne nyss på Optimus webbplats för att kolla in deras produkter. Då det är svensk tillverkare så vill jag gärna läsa informationen på svenska. Men det finns bara på engelska, franska eller tyska. Jag undrar var är svenska språket på webbsajten? Har jag missat det? Om inte så tycker jag det är väldigt dåligt av dem att de inte har informationen på svenska. Är det för att Katadyn-gruppen har köpt upp Optimus?

Rätta gärna mig om jag har missat på deras webbplats.
 
Internationalisering?

Jag gick in på min gamla länk (optimus.se) och kollade och den sidan verkar vara nerlagd (åtminstone för tillfället?) Jag blev omdirigerad till din länk.
 
Manualer

och sprängskisser verkar i och för sig finnas på allehanda språk bland dem svenska nederländska spanska ryska norska etc.

Thure
 
Kapar tråden lite.
Apropå webbsidor, ett riktigt sorgebarn är hilleberg.se. Vilket crap. Hur kan ett sådant känt märke med så dyra produkter inte lägga ned några intjänade kronor på en i alla fall godtagbar webbplats? Det där är under all kritik.

Vad sägs om att i det som skall vara någon slags meny lägga Nord Amerika först och Europa sist. Någon som har tittat för mycket på comhem's kabelteve utbud och tror att världen är USA.

Nittiotalet ringde och frågade vart hemsidan har tagit vägen.
 
Jag var inne nyss på Optimus webbplats för att kolla in deras produkter. Då det är svensk tillverkare så vill jag gärna läsa informationen på svenska. Men det finns bara på engelska, franska eller tyska. Jag undrar var är svenska språket på webbsajten? Har jag missat det? Om inte så tycker jag det är väldigt dåligt av dem att de inte har informationen på svenska. Är det för att Katadyn-gruppen har köpt upp Optimus?

Rätta gärna mig om jag har missat på deras webbplats.

Här har du nog förklaringen.

http://www.optimusstoves.com/seen/s...008/01/02/katadyn-acquires-optimus-of-sweden/
katadyn-acquires-optimus-of-sweden/
 
I Hillebergs fall så spelar det inte mig någon roll, produkterna talar för sig själva och all info man vill ha finns där. Minns Tierras hemsida där man skulle flytta sig runt på "berget". Helt idiotisk idé, tog 3 år att inte lyckas hitta det man ville - svära och ge upp, fast nu ser deras sida mer normal ut.

Kapar tråden lite.
Apropå webbsidor, ett riktigt sorgebarn är hilleberg.se. Vilket crap. Hur kan ett sådant känt märke med så dyra produkter inte lägga ned några intjänade kronor på en i alla fall godtagbar webbplats? Det där är under all kritik.

Vad sägs om att i det som skall vara någon slags meny lägga Nord Amerika först och Europa sist. Någon som har tittat för mycket på comhem's kabelteve utbud och tror att världen är USA.

Nittiotalet ringde och frågade vart hemsidan har tagit vägen.
 

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Kapar tråden lite.
Apropå webbsidor, ett riktigt sorgebarn är hilleberg.se. ...
Nittiotalet ringde och frågade vart hemsidan har tagit vägen.

Wooo... nu kommer jag ridande på min käpphäst!
Vad som är värre än det rent estetiska är att de (och många andra) gömmer sina produkter så långt in. Om Hilleberg skulle ha drivit en vanlig butik på det sättet skulle de ha haft tälten i en container på bakgården till grannhuset istället för att ha dem uppställda på golvet i butiken.

På Hilleberg måste man klicka 5 gånger (!) innan man får se information om en enskild produkt. Det var inte ok ens på 90-talet. MAXIMALT tre klick. Allt annat är underkänt.
I Hillebergs fall skulle det enskilda tältet kunna vara ett klick in.

Men det värsta är ju att det finns helt nya webbplatser som är lika dåliga. Till exempel Norröna.
Optimus är bra - den enskilda produktinformationen är två klick in.
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips