Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Optimala kokkärl till Omnifuel??
- Trådstartare Mezzner
- Start datum
Efter att jag själv ställt samma fråga (http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=31493) kom jag på att köket passade perfekt i snuskburken.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
avslutad210712
Gäst
Mezzner; sa:Raske vän,
Apropå smaken av bi; norrlänningar är ju lite hysteriska när det gäller surr. När de lyssnat på ett Omnifuel så tror det att maten tagit smak av stekel...
(Zeb, inget om stek-el nu!)
Nä men vad tror du om mig....
*mäter sladdarna hemma och hur jag än kombinerar dem blir det en kort vandring om jag skall använda el för att steka med*
avslutad210712
Gäst
Raskesven; sa:Jag använder Primus MFS. Nonstick-kastrullen ger ingen bismak. Varför skulle den göra det? Taflonet håller bra så länge man inte rör omkring i botten med metallföremål.
Raskesven
Var mest bara en reflektion att man aldrig vet vad som händer när man brassar på med omnifuelet och glömmer bort att man har en panna på det. Stekte faktiskt lite bacon med en gammal, gammal trangia telefonstekpanna under påsken och till min stora förvåning brann inte telefonen upp *L*.
I seeavslutad210712; sa:Var mest bara en reflektion att man aldrig vet vad som händer när man brassar på med omnifuelet och glömmer bort att man har en panna på det. Stekte faktiskt lite bacon med en gammal, gammal trangia telefonstekpanna under påsken och till min stora förvåning brann inte telefonen upp *L*.
Raskesven
Jag har ingen koll på OF ännu, har bara provkokat en panna kaffe hittills, då på heptan.
Det lät, men inte så farligt tyckte jag. Lätet varierade än del under koket, men framförallt var det tystare när man hade pannan på plats.
Tror jag kommer att köra heptan eller möjligen fotogen på köket även sommartid.
Det lät, men inte så farligt tyckte jag. Lätet varierade än del under koket, men framförallt var det tystare när man hade pannan på plats.
Tror jag kommer att köra heptan eller möjligen fotogen på köket även sommartid.
Raskesven; sa:I seeavslutad210712; sa:Var mest bara en reflektion att man aldrig vet vad som händer när man brassar på med omnifuelet och glömmer bort att man har en panna på det. Stekte faktiskt lite bacon med en gammal, gammal trangia telefonstekpanna under påsken och till min stora förvåning brann inte telefonen upp *L*.Ett litet stickspår; jag använder heptan till mitt MFS. Gas dundrar mer och ger sämre effekt. Hur är det med gas till Omnifuel relativt heptan, alltså inte jämfört på vintern utan under den varmare årstiden? Du använder ju också heptan har jag förstått. Eller om Mezzner har koll på det?
Raskesven
Jag har testat och det dundrar inte mer än heptan (eller väser mer när kastrullen står på). Effekten är också normal, inte sämre som när man kör gas på MFS.
mvh,
//J
Vad bra, äntligen någon som kunde ge besked om den saken.joru; sa:Raskesven; sa:.....
Hur är det med gas till Omnifuel relativt heptan, alltså inte jämfört på vintern utan under den varmare årstiden? Du använder ju också heptan har jag förstått. Eller om Mezzner har koll på det?
Raskesven
Jag har testat och det dundrar inte mer än heptan (eller väser mer när kastrullen står på). Effekten är också normal, inte sämre som när man kör gas på MFS.
mvh,
//J
Det finns förresten dåligt med recensioner för Primus Omnifuel. Samla lite kottar
Raskesven
Raskesven; sa:Vad bra, äntligen någon som kunde ge besked om den saken.joru; sa:Raskesven; sa:.....
Hur är det med gas till Omnifuel relativt heptan, alltså inte jämfört på vintern utan under den varmare årstiden? Du använder ju också heptan har jag förstått. Eller om Mezzner har koll på det?
Raskesven
mvh,
//J
Det finns förresten dåligt med recensioner för Primus Omnifuel. Samla lite kottar(Någon stackars recension har letat sig in bland "Multifuel", men övriga där tror jag rör Primus MFS, som det finns många recensioner för under "MFS").
Raskesven
Omni har ju ett eget gasmunstycke, jag har för mig att det inte fanns till MFS (länge sedan jag såg ett MFS dock...).
Har funderat på att lägga en rescension, men har inte haft tid...
//J
Vad tror ni om kombinationen Omnifuel och Primus EtaPower kokkärl?
/Johan ES
Tungt! Och ömtåligt
Allvarligt talat, så verkar ju EtaPower vara ganska effektivt! Har själv kommit över Litech-setet och matlagningsegenskaperna är superba med den telefon-beläggning som Primus använder. Och Omnifuel är ett bra kök
Men tyvärr är Primus byttor tunga, gäller även deras EtaPower...och man måste vara försiktig, bara plast eller trä...
Och går EtaP att ställa på öppen eld, med flänsarna under kärlet, eller skadas dessa..? I så fall kunde jag själv vara intresserad av en...
//J
Liknande trådar
- Svar
- 12
- Visningar
- 2 M
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg