Felkonstruerat kokkärl?

Jag har ett Eta Express och kan köra fullt med den brännaren och har aldrig råkat ut för mer än lite varma handtag. Inget som hindrar att lyfta dem. Misstänker att flänsarna på mitt kärl gör en hel del samt att brännarens låga på Eta:t är så pass koncentrerad.

Funkade inte riktigt 100% när jag skulle steka i en större panna pga att värmen koncentrerades i mitten.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Optimus Terra Weekend har inte glappet.

Stämmer. Upplever heller inte att handtagen blir varma, men så drar jag inte på tokhög effekt på köket heller. Väldigt smidigt att kunna få ner brännare + gas i kastrullen, i kombinationen Terra Weekend och Crux lite. Stekpannan i setet är ju dock ett skämt, men funkar bra som lock.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips