Jag vandrade ursprungligen i ett par Meindl Island pro och tyckte det fungerade bra. Övergick sedan till Skängor Techamphibian och tyckte även detta fungerade bra. Man kände sig lätt som en fjäder jämfört med kängorna. Nu sitter ofta ett par Lundhags Forest på fötterna vid längre turer med packning och dessa är lättare än Meindl och stadigare/stryktåligare än Salomon. Känns som någon form av kompromiss som hittills fungerat väl. Det är dock fortfarande en känga med dess för- och nackdelar.
Men visst, kortare turer och låglandsturer vandras ofta i låga skor typ Inov8 x-talon. Springer en del leder i närområdet och då får kängorna stanna hemma Skav har jag aldrig haft problem med och verkligen inte med lätta skor på fötterna. Har inte heller något emot att gå med blöta skor men nog är det en viss bekvämlighet att vid regn gå med ett par torra Lundhags på fötterna.
Jag hade lundhag forest senast och höll mig torr och fräsch hela veckan trots myrar och geggamojja om vartannat. Jag hade samma raggsocka hela veckan, bytte bara innersocka en gång. Gillar verkligen detta gamla hederliga skalsystem.
Nackdelen med dessa kängor är att de trycker åt över den vänstra vristen, nån sena/muskeln som blir klämd av det vikta lädret. Fick knyta väldigt löst och bara där nere och längst upp.
har ett par salomon techamphibian men gillar inte att hälspännet släpper hela tiden så hade intr med de upp.