Oerfaren och ska vandra Kungsleden i september, behöver er hjälp!

Brukar inte vara något problem i fjällen generellt, och nu i september är det kylskåpskallt mest hela tiden så även i ryggsäcken;)

Nej precis.

Slå in ostar och smör i tidningspapper är inte så dumt om det är lite varmare. Kör även rubbet i frysen innan avresa.
Brukar också köpa extrasaltat bregott, får för mig att det konserveras bättre och håller sig mjukare när nyligen fryst. Har ingen aning om det ligger någon grund i det påståendet i verkligheten dock.

Brukar också köpa extrasaltat bregott, får för mig att det konserveras bättre och håller sig mjukare när nyligen fryst. Har ingen aning om det ligger någon grund i det påståendet i verkligheten dock.

Jag brukar använda vanligt smör då det håller konsistensen bättre i lite varmare väder.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Maten är redan inhandlad och jag har tyvärr inte möjlighet att handla något mer innan jag måste ta mig till tåget, men alla tips uppskattas inför nästa gång eller om jag hittar någon butik på vägen typ :)

Har packat ner sovsäck nu, men funderade på om jag kommer behöva liggunderlag också? Borde väl inte behöva det eftersom jag enbart kommer sova i stuga och man kan ju hoppas att där finns någon form av madrass eller liknande i alla fall.

Nyfiken!

Hagge! Nu är vi (eller i alla fall jag) nyfiken på hur turen gick, med mat, säng och potentiella skoskav :)
//Nzuri

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips