Nya Whisperlite

Jag köpte ett Primus multifuel på mässan för en massa år sedan. Jag tycker det funkar helt felfritt. Jag är mycket nöjd, men ändå så sneglar prylbögen i mig på ett Omni, och MSR också, usch vad kul det är med friluftsliv. ;)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag kommer upp i runt 8550W men om vi räknar in mina blåslampor så är jag uppe i lätt över 50KW ;-)

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

Se där ja, har precis införskaffat ett Omnilite Ti som jag inte har tröttnat på riktigt(bortsett från pumpen) än.

Jag diggar verkligen beskrivningen:
"WhisperLite Universal Combo köket är MSR´s första att kombinera fast och flytande bränsle i ett omfattande paket."

Jag trodde i min enfald att det var flytande och gas;-)

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

Det handlar nog om en dålig översättning från engelskan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips