Nya Whisperlite

Är det någon butik som har fått in den nya uppdaterade MSR Whisperlite?

Prylbögen inom mig vill ha en omgående och jag köper gärna av ett svenskt företag. Annars finns de ju på Ebay.
 
Nya ben, mer lättservad i fält och mindre kinkig på bränsle som jag har förstått det.

http://m.youtube.com/watch?v=McOuYUr48hA

Kommer dock efter köp att göra en adapter så att jag kan använda Optimuspump då den är i alu och inte plast. Jag har känt på både MSR och Primus och det är pumpen de blev underkända på.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Nya ben, mer lättservad i fält och mindre kinkig på bränsle som jag har förstått det.

http://m.youtube.com/watch?v=McOuYUr48hA

Kommer dock efter köp att göra en adapter så att jag kan använda Optimuspump då den är i alu och inte plast. Jag har känt på både MSR och Primus och det är pumpen de blev underkända på.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Dessa två märken måste vara de vanligaste vid seriösa expeditioner. Pumpen är inget fel på. De olika gamla versioner som inte var i armerad plast har jag sett trasiga men aldrig de nya (MSR). Är nog vanligare med läckage från optimus-kopplingar än trasiga MSR/Primus-pumpar.

Jag håller med, nya whisperlite universial ser riktigt intressant ut. Bensin, fotogen och gas. Trevligt! Då slipper man köra med bensin på sommaren.
 
Kopplingen har jag bytt, nu är det samma som på de gamla svensktillverkade, märkta "CEJN".

Kanske bara ska sätta en sån på MSR:en..

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Senast ändrad:
var sjuttsingen köper man sådant ?? - skulle vilja ha en hona-koppling för den modernare optimus novan (utan plus) för gasdrift bl.a.

är det någon standardkoppling som kineserna kopierat eller är allt egendesignat?
 
var sjuttsingen köper man sådant ?? - skulle vilja ha en hona-koppling för den modernare optimus novan (utan plus) för gasdrift bl.a.

är det någon standardkoppling som kineserna kopierat eller är allt egendesignat?

Jag har en kompis som jobbar med hydraulik, han fixade det jag behövde och pressade slangen, honan i pumpen var bara att skruva ur gamla och skruva i nya.

Gillar man motorsport kan man ju köra AN-kopplingar lika gärna.:)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Dessa två märken måste vara de vanligaste vid seriösa expeditioner. Pumpen är inget fel på. De olika gamla versioner som inte var i armerad plast har jag sett trasiga men aldrig de nya (MSR). Är nog vanligare med läckage från optimus-kopplingar än trasiga MSR/Primus-pumpar.

Jag håller med, nya whisperlite universial ser riktigt intressant ut. Bensin, fotogen och gas. Trevligt! Då slipper man köra med bensin på sommaren.

Ja, det var ju inte precis igår, som det gick att få tag på en gasvariant av Whisperlite (Rapid Fire). Mitt Rapid Fire lär hänga med ett bra tag till. Det skulle ju t.o.m. gå att byta brännare i samma hållare mellan Rapid Fire och gamla Whisperligte.

Frågan är dock om det är lättare att byta munstycke på Whisperlite universial än brännare mellan gamla Whisperligte och Rapid Fire :)

Samtidigt med lanseringen av Whisperligte universal, verkar MSR lägga ner tillverkningen av mitt favoritbensinkök Simmerligte :(
/Niklas
 
Jag köpte en universial när jag var i Usa. Såg attbjag sparade 800 kr!
Simmering har förbättrats, klart bättre. Stadigare kök och lättare att skruva då det inte är någon risk att detvtrillar isär.
 

Se där ja, har precis införskaffat ett Omnilite Ti som jag inte har tröttnat på riktigt(bortsett från pumpen) än.

Jag diggar verkligen beskrivningen:
"WhisperLite Universal Combo köket är MSR´s första att kombinera fast och flytande bränsle i ett omfattande paket."

Jag trodde i min enfald att det var flytande och gas;-)


Sent from my iPhone 4S using Tapatalk
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
insco Byta slang på MSR Whisperlite Kök och brännare 2
JAXE Hjälp problem med MSR whisperlite 600 int. Kök och brännare 5
hannaisa Hjälp! Min MSR Whisperlite har fastnat. Kök och brännare 8
ShirleyMBK MSR Whisperlite International Kök och brännare 8
PepsAdventures Whisperlite i Traniga - adapter Kök och brännare 7
birru MSR Whisperlite som inte funkar med fotogen Kök och brännare 6
AnteÅ Frågor om MSR Whisperlite Kök och brännare 8
AnteÅ MSR Whisperlite + Trangiakastruller=sant? Kök och brännare 1
coccozz Whisperlite - problem? Kök och brännare 9
ha-man Bränslerör till MSR Whisperlite Kök och brännare 2
barefoot Problem: gul låga på MSR Whisperlite Kök och brännare 14
thomastg2 Whisperlite på gas? Kök och brännare 9
WhisperLite Kök och brännare 4
sigvardsdotter MSR Whisperlite- fundering/problem Kök och brännare 8
arlemo Service MSR Whisperlite Int? Kök och brännare 1
j_stellan Lagning av MSR Whisperlite? Kök och brännare 4
nils73 MSR Whisperlite eller Primus omifuel? Kök och brännare 6
hakan_nilsson Reservdel MSR Whisperlite ? Kök och brännare 0
ollekvick Bränsleflaska till Whisperlite? Kök och brännare 3
hellas Hur vet jag om jag har shaker jet i mitt whisperlite? Kök och brännare 1
Avrell Whisperlite 600 Kök och brännare 3
Andréas Kronblad Trangia-adapter till MSR Whisperlite? Kök och brännare 1
frappen Omnifuel vs Whisperlite Kök och brännare 6
Tidenztand MSR Whisperlite Kök och brännare 1
thodan Whisperlite i Trangia? Kök och brännare 9
Esox Lucius Brännarmunstycke i MSR Whisperlite 600 Int. ? Kök och brännare 1
Rerun MSR Whisperlite, XGK eller annat? Kök och brännare 8
Mac_Ross Whisperlite eller Alpine Micro Kök och brännare 2
johannaf Kok tid för MSR Whisperlite Kök och brännare 2
cody WhisperLite Internationale med bempa i slangen Kök och brännare 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.