Nya tält - vad ännars

Jag köpte ett sånt åxå, men har inte prov-monterat det ännu.

Såg på filmen att det inte verkar vara någon väv alls mot ingångs-väggen. Det borde betyda att en stor del av vitsen med ett innertält går förlorad, eftersom det då inte kan bli lika stor temperatur-höjning i innetältet. Därmed riskerar man nästan lika mycket kondens på innertält-väven som utan innertält.

Jag får återkomma med erfarenheter när jag provat det några gånger i kallare väder.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag som är på jakt efter ett nytt enmanstält och gärna har lite utrymme tycker att F10 Nitro Lite 200 såg riktigt intressant ut.

Vangos tält brukar tyvärr bara vara 210 lång på insidan, med lutande gavel. Ett förhållande jag har gjort Vango medvetna om inte är lämplig för vuxna :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips