Nya tält - vad ännars

Hittar inte igen det!

Såg ett litet gult pyramidshelter/tält med "snowflaps" på någon webbsida. Finns det någon som kan hjälpa mig att hitta det igen?

Hittat igen det -men...

Onödigt stort, och tungt! 4 personer 2.2 kg.

Dock gillar jag modellen. Snowflappsen är ett måste om det blåser kallt tycker jag. Åtminstone om man bara har ett yttertält.

Några förslag på annan lösning?

Bilagor

• APR.jpg
    APR.jpg
    16.1 KB · Visningar: 1,308
Blev

också nyfiken Mountain Hardwear Kiva?

Thure

Bilagor

• mountain-hardwear-kiva-mountaineering-tent-w-floor_110652928496.jpg
    mountain-hardwear-kiva-mountaineering-tent-w-floor_110652928496.jpg
    36 KB · Visningar: 1,954

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Mountin Hardware Kiva

Tältet verkar ha några år på nacken och jag har inte hittat någon som säljer det. En nytillverkning i lättare material vore nog en höjdare!

Ventilation med snowflaps får man no rigga själv genom att släppa in lite luft på lämpligt ställe

Bra påpekande om ventilation

Tack- du gör skäl för signaturen.
Möjligen kanske den stora dörren kan öppnas i överkant och så får man rigga ett litet läckage nertill, men luften allra högst upp lär stå stilla.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips