Nya tält - vad ännars

Hittar inte igen det!

Såg ett litet gult pyramidshelter/tält med "snowflaps" på någon webbsida. Finns det någon som kan hjälpa mig att hitta det igen?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hittat igen det -men...

Onödigt stort, och tungt! 4 personer 2.2 kg.

Dock gillar jag modellen. Snowflappsen är ett måste om det blåser kallt tycker jag. Åtminstone om man bara har ett yttertält.

Några förslag på annan lösning?

Bilagor

• APR.jpg
    APR.jpg
    16.1 KB · Visningar: 1,285
Blev

också nyfiken Mountain Hardwear Kiva?

Thure

Bilagor

• mountain-hardwear-kiva-mountaineering-tent-w-floor_110652928496.jpg
    mountain-hardwear-kiva-mountaineering-tent-w-floor_110652928496.jpg
    36 KB · Visningar: 1,928
Mountin Hardware Kiva

Tältet verkar ha några år på nacken och jag har inte hittat någon som säljer det. En nytillverkning i lättare material vore nog en höjdare!

Ventilation med snowflaps får man no rigga själv genom att släppa in lite luft på lämpligt ställe

Bra påpekande om ventilation

Tack- du gör skäl för signaturen.
Möjligen kanske den stora dörren kan öppnas i överkant och så får man rigga ett litet läckage nertill, men luften allra högst upp lär stå stilla.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips