Nya tält - vad ännars

Jag köpte ett sånt åxå, men har inte prov-monterat det ännu.

Såg på filmen att det inte verkar vara någon väv alls mot ingångs-väggen. Det borde betyda att en stor del av vitsen med ett innertält går förlorad, eftersom det då inte kan bli lika stor temperatur-höjning i innetältet. Därmed riskerar man nästan lika mycket kondens på innertält-väven som utan innertält.

Jag får återkomma med erfarenheter när jag provat det några gånger i kallare väder.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Jag som är på jakt efter ett nytt enmanstält och gärna har lite utrymme tycker att F10 Nitro Lite 200 såg riktigt intressant ut.

Vangos tält brukar tyvärr bara vara 210 lång på insidan, med lutande gavel. Ett förhållande jag har gjort Vango medvetna om inte är lämplig för vuxna :)

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Just a little picture :)

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    54.5 KB · Visningar: 1,296

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.