Ny sovsäck

Letar efter en ny sovsäck och tänkte prova på en i dun, då jag vill ha en komprimerbar och relativt lätt säck. Men eftersom jag är student innebär det att ekonomin är trytande, så säck får helst inte kosta över 1 300 kr.
Säcken kommer användas vår, sommar och höst (i fjäll och lågland)

Jag kan köpa nytt som begagnat och har hittills funnit denna säck från helsport:
http://www.xxl.se/vildmarksliv/sovsackar-underlag/sovsackar/haukeli-dun-vanster-1043262

Är detta en bra säck för 3-säsongerbruk, eller har ni något annat att rekommendera?
 
Den ser vid en första anblick rätt bra ut, men enligt vilken standard är temperaturgränserna angivna? Jag kan inte hitta något om det på hemsidan.

Problemet här är att det är svårt att jämföra den med någon annan säck...

Vad är viktigast för dig? Pris, vikt eller temperatur? Vad anser du vara vår och höst? Hur varm får den vara på sommaren? Etc. etc... Beskriv gärna hur du har tänkt att använda den.
 
Den ser vid en första anblick rätt bra ut, men enligt vilken standard är temperaturgränserna angivna? Jag kan inte hitta något om det på hemsidan.

Problemet här är att det är svårt att jämföra den med någon annan säck...

Vad är viktigast för dig? Pris, vikt eller temperatur? Vad anser du vara vår och höst? Hur varm får den vara på sommaren? Etc. etc... Beskriv gärna hur du har tänkt att använda den.

Viktigast för mig är främst pris och temperatur. Jag vill ha en sovsäck som klarar under nollan, gärna runt -3. Och om det skulle bli varmt på sommaren finns alltid möjlighet att öppna upp sovsäcken.

Användningsområdet är främst i tält i både fjällmiljö och lågland (skog och slätt)
 
Det är ändå viktigt om säckens temperatur är angivna efter någon sorts standard, och i så fall vilken för att kunna jämföra med andra säckar. Dessutom påverkar din egen kropp otroligt mycket hur säcken upplevs - brukar du frysa eller tycker du att andra har orimligt mycket kläder på sig på vintern?