Ny ryggsäck

Hej!
Det börjar bli dags att tänka om vad det gäller ryggsäck. Vill ha en LÄTT och inte alltför stor rygga.
Kollat Haglöfs katalog. Är det någon som har erfarenhet av modellen Lim? Funderar på om inte en 45 l skulle räcka för mina stugturer i fjällen framöver.
Kollade igår i Sthlm men ingen hade någon hemma så jag kunde testa. Någon av Er som läser detta som testat den?
Yvonne

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Vilka butiker tittade du i då? Vad jag minns har både Playground och Addnature iaf haft LIM45 tidigare. Sen är det möjligt att Sportutförsäljning (f.d. Intersport) vid ez. Sergelgatan har den.

Re: Rygga

Sportutförsäljning (f.d. Intersport) vid Sergelgatan har fortfarande kvar några Haglös Viktor 50l för 850 kr.(50% rabatt)
Mvh Casi

Kollat idag

Nix sportkompamiet hade ingen rygga kvar idag. Undrar om den är väldigt poppis? Nåväl fann en på Playground.
Tycker den verkar mkt bra men är fortfarande litet nyfiken om någon testat säcken???
Naturkompaniet och ytterligare en affär på Kungsgatan hade båda sålt slut på den så nån måste ju ha handlat.
Har jag tur är det nån som brukar använda sig av detta forum.
Yvonne

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips