Ny ryggsäck i stil med Fjällräven Helags

Hejsan alla!

Jag har ett tag varit på jakt efter en ny ryggsäck som skall lämpa sig till ett all around-bruk. Vill ha en väska runt 40, max 50 L då jag har för vana att hålla ner min packning så mycket jag kan. Snubblade över gamla produktsidor med Fjällräven's Helags och fastnade stenhårt för denna. Bra storlek, stilren design, rejäla utvändiga fickor samt många möjligheter att hänga utrustning utvändigt. Tyvärr har jag förstått att jag är ute i det sena laget då Helgas inte längre verkar produceras samt att ingen butik verkar ha något baklager utav den.

Av denna anledning har jag nu hamnat här. Är det någon som har ett förslag på en liknande modell i storlek och utformning?

Använde "Prisjakt" men för Norge, verkar finnas i fjellrevenshop med Artikkelnummer :F27179, det står att den finns i lager, ring kundservice 61 22 22 25 och fråga (minns ej på rak arm vad Norge har för landkod.)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips