NY MapSource?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
MapSource

Hittar ingen Mapsource alls på Garmins download-sida.

Är det jag som är helt blind??

Re: MapSource

mikr; sa:
Hittar ingen Mapsource alls på Garmins download-sida.

Är det jag som är helt blind??

Nej, du är INTE blind, men den fanns där igår och jag laddade ner den. Dock gick den inte att installera. Jag fick ner ca 6 Mb medan den andra adressen gav ca 10 Mb som fungerade.
Bertil

Nyss hade Garmin ingen uppdatering alls på sin sida. Men den nya (6.1) finns alltså redan speglad på diverse andra ställen.

Anders

jonasolof; sa:
Jag får felmeddelande när jag försöker installera filen (flera försök) och så stängs programmet.
Jag ber om ursäkt! Som Jonas mycket riktigt säger var filen skadad (det fanns inte riktigt utrymme så den hade klippts av på slutet). Nu ligger det en ny där som fungerar.

Nu funkade det fint. Och mitt mixtrande med registret för att få in skidkartan på E:/GARMIN... gick också bra.

Några nyheter i denna definitiva version av 6.5?

Länken bredband net gör skäl för namnet. 11 MB på 43 sekunder, ca 290 KB/s angivet. Mkt snabbare än från Garmin.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips